Grupa Żywiec odbierze piwo z lokali gastronomicznych i zwróci pieniądze

Udostępnij artykuł
Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 postawiła puby, restauracje i bary w sytuacji, która nie miała miejsca nigdy wcześniej. W tym trudnym czasie marka postanowiła pomóc lokalom, które na co dzień serwują piwo Grupy.

Od początku marca coraz mocniej ograniczony jest zakres i możliwości społecznych interakcji – początkowo zamknięte zostały szkoły i przedszkola, jednak szybko dołączyły do nich centra handlowe, urzędy, instytucje kultury, a w ostatnim tygodniu wprowadzony został niemal całkowity zakaz zgromadzeń. Jest to jeden z głównych sposobów przeciwdziałania przenoszeniu się wirusa i w ogromnym stopniu dotyka on obiektów gastronomicznych, pubów i barów, które zostały zamknięte z dnia na dzień.

W normalnych warunkach cały zespół sprzedaży robił wszystko, żeby barmani i kelnerzy mogli zaoferować jak najświeższe i najlepsze piwo swoim gościom. Dziś, kiedy nie mogą tego zrobić, chcemy stanąć po ich stronie i pozwolić im oddać piwo, którego nie będą mogli sprzedać z uwagi na krótki, zaledwie trzymiesięczny termin przydatności do spożycia – mówi Tadeusz Puchała, dyrektor ds. gastronomii w Grupie Żywiec.

Aby pomóc właścicielom i pracownikom lokali przetrwać ten dramatyczny czas marka postanowiła we współpracy z kluczowymi partnerami zaoferować klientom możliwość zwrotu nieotwartych kegów z piwami Grupy Żywiec i zwrócić całość poniesionych przez nich kosztów. Grupa Żywiec ma nadzieję, że pozwoli to barom i restauracjom ograniczyć straty, które w obecnej sytuacji są nieuniknione.

Takie działanie znajduje także pozytywny odbiór wśród właścicieli barów i restauracji, którzy są dziś w najtrudniejszej sytuacji.

Jesteśmy z Grupą Żywiec od wielu lat i cieszę się, że w trudnych czasach możemy liczyć na pomoc. To dowodzi o szczerości współpracy i mocnych fundamentach – mówi Paweł Kowalewski, prezes Mex Polska.

W ciągu zaledwie kilku dni zespół sprzedaży skontaktował się z ogromną większością obsługiwanych barów i restauracji i zaproponował pomoc. Według szacunków wspólnie z partnerami z dystrybucji marka odbierze łącznie nawet 25 tys. beczek piwa o łącznej wartości ponad 5 mln złotych.

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 01.04.2020
Aktualizacja: 03.04.2020