Mają ten sam smak, wyglądają tak samo, ale zadowolą najbardziej wymagających wegan. Alternatywa klasycznego dania będzie dostępna już od 1 sierpnia br.
Drużyna klopsików powiększa się o nową, bardziej zrównoważoną alternatywę dla klasycznych kulek. Klopsiki roślinne powstały z myślą o miłośnikach mięsnego smaku. Stanowią alternatywę dla osób, które chcą zatroszczyć się o planetę i ograniczyć spożywanie produktów pochodzenia zwierzęcego, jednoczenie nie rezygnując z przyjemności ich jedzenia.
Dzięki składnikom takim, jak białko z żółtego grochu, owies, jabłka, cebula i ziemniaki udało się odtworzyć kultowy produkt Ikea w taki sposób, by stał się bardziej zrównoważoną opcją dla wielu miłośników klopsików. Nowa wersja nie tylko wygląda jak mięso, ale i smakuje jak mięso – a przy tym jest w 100 proc. roślinnym produktem.
Kierując się wizją tworzenia lepszego codziennego życia dla wielu ludzi, Ikea chce inspirować do wprowadzania bardziej zrównoważonych nawyków żywieniowych i stylu życia, który ma pozytywny wpływ na ludzi oraz planetę. W Ikea każdego roku sprzedaje się 1 miliard mięsnych klopsików na całym świecie. Wyobraźmy sobie, że chociaż część z nich zastąpimy ich roślinną wersją. Tym samym znacznie zmniejszy się wpływ na środowisko. Dodanie klopsików roślinnych do oferty przyczynia się również do spełnienia ambicji Ikea, aby w 2030 roku stać się biznesem neutralnym klimatycznie. Ślad ekologiczny nowych klopsików wynosi zaledwie 4 proc. klasycznej, mięsnej wersji.
Pragniemy ograniczyć sprzedaż klopsików mięsnych na całym świecie, aby zmniejszyć wpływ działalności gastronomicznej Ikea na klimat. Dzięki nowej propozycji możemy teraz zaoferować miłośnikom mięsa bardziej zrównoważoną alternatywę – bez rezygnowania ze smaku, który tak wielu pokochało. Wierzymy, że nasze przyjazne dla planety roślinne klopsiki skradną serca niejednego mięsożercy! – wyjaśnia Małgorzata Bochenek, dyrektor ds. rozwoju biznesu Ikea Retail.
Połączenie dobrego smaku i troski o planetę spotyka się z entuzjastycznym przyjęciem przez konsumentów. Rośnie liczba osób, które chętnie sięgają po produkty oparte na roślinnych składnikach. W polskiej ofercie Ikea Food można już znaleźć m.in. wege hot dogi, które pojawiły się w sprzedaży w sierpniu 2018 roku, a obecnie już co 10 sprzedawany hot dog jest wege. Ogromną popularnością cieszą się również wegańskie lody truskawkowe czy kultowe warzywne klopsiki, które dołączyły do drużyny już 5 lat temu w 2015 roku, a ich roczna sprzedaż przez Ikea Food w Polsce osiąga nawet 340 tys. porcji w różnych odsłonach.
Teraz marka robi krok dalej i przedstawia zrównoważony produkt, który pogodzi miłośników mięsa i diety roślinnej, z korzyścią dla planety.
W restauracjach IKEA klopsiki roślinne podawane będą z puree ziemniaczanym, groszkiem, roślinnym sosem pieczeniowym i borówką – danie wegańskie w cenie 9,99 zł. Dodatkowo,
w sklepiku szwedzkim znajdziemy je pod nazwą „HUVUDROLL klopsiki roślinne, mrożone”
w opakowaniu 500 gram i cenie 15,99 zł. Nowość dostępna będzie już od 1 sierpnia br.
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
kwiecień-maj 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.