KFC na tydzień rezygnuje z mięsa

Udostępnij artykuł
W ramach holenderskiego National Week Without Meat, wszystkie opcje w jednym lokalu w Rotterdamie zostaną wymienione na wegetariańskie.

Pionierski ruch marki dotyczy restauracji, która od 9 do 15 marca wymieni mięso na Quorn we wszystkich produktach. Akcja promuje holenderską kampanię “Week Without Meet” oraz zapowiada wprowadzenie Quorn do stałej oferty w KFC w całej Holandii  także 9 marca. Nowa kanapka o nazwie “Chickenless Chicken Burger” będzie zawierać Quorn w panierce ze słynną mieszanką 11 ziół i przypraw. 

W sieciach fast-foodów pojawia się coraz więcej bezmięsnych opcji, jednak całkowita rezygnacja z mięsa to pionierskie podejście. Świadomość społeczna na temat środowiskowych i zdrowotnych konsekwencji spożywania mięsa szybko rośnie. Ruch KFC to historyczny moment, który może stać się inspiracją dla innych globalnych marek – mówi Karolina Kosno, PR Manager ProVeg Polska. 

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Quorn to zamiennik mięsa powstający z mykoprotein pochodzących z grzybów odmiany Fusarium venenatum. Jest bogaty w białko, błonnik, ma niewiele nasyconych kwasów tłuszczowych. Sprzedaż produktów marki szybko rośnie i według prognoz właścieli do 2027 roku osiągnię wartość miliarda dolarów. Quorn jest w ofercie wielu sieci w Wielkiej Brytanii, w tym Pizza Hut, Costa Coffee, Greggs. W styczniu wegańskie burgery z Quorn wprowadziło KFC w UK i Irlandii. W tym samym czasie KFC poinformowało o wprowadzeniu roślinnych nuggetsów do oferty w ponad 80 lokalach w Stanach Zjednoczonych. Roślinny kurczak produkowany jest przez słynny Beyond Meat, znany z wegańskiej burgerów, które dla wielu są nie do odróżnienia od mięsa.   W Polskim KFC, od maja 2019, można znaleźć inne bezmięsne opcje: Burger Halloumi i Twister Halloumi. Wcześniej wprowadzono także możliwość wymiany mięsa na placek ziemniaczany. Nie ma jednak w menu produktów z zamiennikami mięsa takimi jak Quorn. 

Od lat dbamy również o potrzeby Gości, którzy na co dzień nie jedzą mięsa, którzy mogą w naszych restauracjach zamówić produkty w wersji wegetariańskiej, w której kawałki soczystego kurczaka można zastąpić chrupiącym plackiem ziemniaczanym. Aby jeszcze bardziej wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, postanowiliśmy poszerzyć ofertę bezmięsną wprowadzając burgera oraz twistera z serem halloumi. Jesteśmy przekonani, że ta opcja trafi w gusta naszych gości – komentował wejście na rynek kanapek z Halloumi Dusan Fol’ta, president KFC Poland, cytowany przez WirtualneMedia.pl.

Opublikowany raport Eating Better przestrzega, że mięso kurczaków nie jest dobrą alternatywą dla czerwonego mięsa, od którego odchodzi coraz więcej osób, ze względów zdrowotnych i środowiskowych. Według raportu kurczak dostarcza blisko 70 proc. mniej żelaza niż przed rokiem 1940, oraz pięć razy mniej kwasów Omega-3 niż 50 lat temu. Jednocześnie znacznie zwiększyła się ilość tłuszczu – z 8.6 g tłuszczu w 100 g w latach 70 na 22.4 g w 2004 roku. Niepokoją także dane, że wielkość hodowanych kurczaków zwiększyła się czterokrotnie od lat 70, a sama pierś kurczaka zwiększyła się nawet o 80 proc. W Polsce spożycie drobiu jest jednym z największych w Europie i wynosi 27.2 kg rocznie, o trzy kg więcej niż przeciętny Europejczyk. W ciągu ostatnich 10 lat wielkość produkcji drobiowej w Polsce się podwoiła, tym samym staliśmy się największym producentem drobiu w Europie, odpowiadając za 16.8% produkcji

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 02.03.2020
Aktualizacja: 02.03.2020