Makro uruchamia magazyn centralny

Udostępnij artykuł
Od 15 czerwca br. hale zaopatrywane są w artykuły przemysłowe oraz spożywcze niewymagające temperatury kontrolowanej z nowego, nowoczesnego magazynu centralnego. Operacje logistyczne w tym obiekcie prowadzi firma Raben Logistic Polska, która od wielu lat zapewnia Makro obsługę logistyczną. Nowy obiekt wyróżnia zaawansowany poziom rozwiązań technicznych i dbałość o środowisko.

Magazyn zlokalizowany jest na terenie Panattoni A2 Warsaw Park w Adamowie pod Warszawą. Składa się z dwóch części: magazynu składowego o pojemności 7, 5 tys. palet dla towarów importowanych przez Makro z Europy i Azji oraz części przepływowej o przepustowości 3, 5 tys. palet na dobę dla towarów pochodzących od dostawców krajowych. Płynny przepływ towaru umożliwiają 43 rampy. Magazyn przystosowany jest również do wykonywania szeregu usług dodatkowych.

Procesy magazynowe wspierane są przez szereg innowacyjnych rozwiązań, takich jak automatyczny system sortujący, roboty transportowe, automaty foliujące czy technologia Put 2 Light. Transport palet wewnątrz magazynu zapewniają wózki widłowe wykorzystujące technologię Li-Ion, której wielką zaletą jest krótki czas ładowania baterii i dużo niższe zużycie energii elektrycznej. Zastosowane rozwiązania znacząco podnoszą niezawodność procesów i bezpieczeństwo pracowników.

Projekt przeniesienia operacji do nowego magazynu był przygotowywany przez kilkanaście miesięcy. Jego wdrożenie zaś przebiegło perfekcyjnie. Ta skomplikowana zmiana została przeprowadzona bez najmniejszego wpływu na poziom realizacji dostaw do naszych hal i poziom dostępności produktów dla klientów. Taki efekt był możliwy wyłącznie dzięki długiej i dobrej współpracy zespołów Makro i Raben oraz bardzo starannemu przygotowaniu projektu – mówi Jerzy Cichostępski, dyrektor ds. łańcucha dostaw i operacji FSD.

Zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju realizowaną przez Makro, na wybór tej lokalizacji bardzo duży wpływ miał fakt zastosowania w budynku szeregu rozwiązań ograniczających negatywny wpływ na środowisko naturalne, takich jak np. zastosowanie płyt absorbujących energię cieplną na elewacji czy oświetlenie LED. 

Uruchomienie nowych operacji jest kolejnym krokiem w rozwoju logistyki w Makro, mającego na celu zapewnienie jak najwyższej niezawodności zaopatrzenia i dostępności produktów dla klientów z branży gastronomicznej i niezależnego handlu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 27.07.2020
Aktualizacja: 27.07.2020