Makro wspiera pracowników w czasie pandemii

Udostępnij artykuł
W czasie zwiększonych wyzwań dla handlu, spowodowanych sytuacją epidemiczną i ograniczeniami w działaniu gospodarki, codziennie stawiają czoła nowym, bezprecedensowym wyzwaniom. Sieć – jako odpowiedzialny pracodawca – stara się wspierać pracowników w tym wyjątkowo trudnym czasie.

Kilka miesięcy temu świat „stanął na głowie”, a raczej zatrzymał się w miejscu. Wybuch i rozwój pandemii wirusa COVID-19 oznaczał zmianę wielu codziennych nawyków, także tych związanych z zakupami. Wiele podmiotów gospodarczych musiało niemal z dnia na dzień zmienić formułę działania, poszukiwać nowych rynków zbytu, dopasować się do zmieniających się okoliczności biznesowych.

W okresie pandemii sieci handlowe stały się dla wielu Polaków bardzo ważnymi punktami, pozwalającymi na szybkie i sprawne zrobienie niezbędnych zakupów, a także jednym z kół zamachowych polskiej gospodarki, nieprzerwanie działających nawet w okresie lockdownu. Tak właśnie było w przypadku hal sieci hurtowej MAKRO Polska w całym kraju.

Sprawne działanie sieci Makro nie byłoby możliwe bez naszego największego kapitału – pracowników, w szczególności tych, którzy pracują w halach – mówi Katarzyna Kosel, członek zarządu i dyrektor Pionu Personalnego Makro Polska. – To właśnie dzięki ich poświęceniu utrzymaliśmy wysoką jakość obsługi naszych klientów oraz ciągłość procesu sprzedaży – dodaje.

Jako odpowiedzialny pracodawca sieć wprowadziła w trybie pilnym od samego początku pandemii podwyższony standard bezpieczeństwa i zintensyfikowała komunikację obowiązujących zasad w celu utrzymania jak najwyższych norm. Makro zdecydowało się także na uruchomienie programu wsparcia psychologicznego dla wszystkich pracowników w  formie indywidualnych, anonimowych konsultacji telefonicznych. W efekcie ponad 2400  pracowników wypowiedziało się pozytywnie nt. poczucia bezpieczeństwa, doceniając zarówno wsparcie uzyskiwane ze strony bezpośrednich przełożonych, jak i sposób pomocy uruchomionej przez Spółkę dla klientów.

Po wybuchu pandemii w bardzo krótkim czasie Makro wdrożyło też szkolenia online dla swoich pracowników. 34 programy stacjonarne zostały przeniesione do kanałów internetowych, wśród nich znalazło się 7 nowych. Skorzystało z nich prawie 2 tys. pracowników, którzy odbyli w sumie blisko 6700 godzin szkoleń online. Co ciekawe, siły sprzedaży dedykowane klientom z branży HoReCa przeszkolono z ważnych aspektów bezpieczeństwa żywności oraz higieny pracy w gastronomii, które stały się kluczowe z punktu widzenie klientów z sektora gastronomicznego w dobie pandemii. W szkoleniach tych udział wzięło blisko 350 osób, które odbyły w sumie 700 godzin szkoleniowych.

W uznaniu dla swoich pracowników, Makro już od wiosny realizuje też program benefitów finansowych. W kwietniu  blisko 3 tys. pracowników operacyjnych otrzymało nagrodę w wysokości 500 zł. Taki sam bonus został przyznany jesienią blisko 3500 osobom, a dodatkowo z okazji Dnia Własnego Biznesu (13 października) wszyscy zatrudnieni w sieci Makro otrzymali bon o wartości 80 PLN do wykorzystania w restauracjach biorących udział w tej akcji, mającej na celu docenienie trudu przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Prowadzimy konsekwentną politykę wspierania i motywowania pracowników tak, by wszyscy pracowali na wspólny sukces – podkreśla Katarzyna Kosel. – Tym bardziej więc w czasie tak trudnym dla tysięcy małych i dużych firm,  dla naszych rodzin i dla nas samych pragniemy ją kontynuować, w szczególności wyróżniając te osoby, które w czasie pandemii są na „pierwszej linii frontu” i najbliżej naszych klientów.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE październik-listopad 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 10.11.2020
Aktualizacja: 12.11.2020