Michał Igor Piasecki i Daniel Piekarski na czele sieci Telepizza

Udostępnij artykuł

Michał Igor Piasecki i Daniel Piekarski, którzy wykupili, w połowie ubiegłego roku, 100 proc. udziałów w należącej do Hiszpanów spółce Telepizza Poland to menedżerowie z doświadczeniem w zarządzaniu siecią tzw. restauracji szybkiej obsługi. Przez wiele lat byli związani z amerykańską marką Subway.

Marka Telepizza nie znika z rynku – na mocy umowy licencyjnej nowi właściciele zachowali prawo do korzystania ze znaków towarowych. Z końcem 2021 roku Spółka Telepizza Poland zmieniła nazwę na T-pizza sp. z o.o.

Jak twierdzą właściciele, historyczna obecność marki Telepizza w Polsce, jej rozpoznawalność oraz trwała oferta oparta, o niezmienne w skali kraju, tradycyjne, najwyższej jakości produkty, to wartość którą trzeba podtrzymać na rynku. Dlatego nie zamierzają rezygnować z dotychczasowego brandu i franczyzowego modelu działalności. Utrzymują też, we wszystkich swoich restauracjach, dotychczasową ofertę, która
w 80 proc. sprzedaży obejmuje cały wachlarz różnego rodzaju pizzy, zaś w pozostałych 20 proc. – startery, sałatki, desery i napoje. Spółka deklaruje też podtrzymanie swojego dotychczasowego, wiodącego modelu działalności. To jest realizacji dostaw pizzy do biur, mieszkań i domów w oparciu o zamówienia składane telefoniczne i online. Obecnie 75 proc. sprzedaży realizowana jest w ten sposób.

W tym zakresie Telepizza ma ambicje powrotu do pozycji lidera rynku food delivery w Polsce

Co nie oznacza że brand, oferta, działania operacyjne oraz grupa docelowa marki nie wymagają odświeżenia oraz nowej, efektywnej, elastyczności rynkowej. Na tym, dyskontując swoje dotychczasowe doświadczenie, zamierzają się skupić nowi właściciele spółki.

W pełni świadomie i z dużą rozwagą podchodziliśmy do jakichkolwiek “informacyjnych fajerwerków” związanych z przejęciem od Hiszpanów udziałów w Telepizza Poland. Spółka wymagała głębokiej restrukturyzacji na poziomie finansowym, jak i operacyjnym. Musieliśmy radykalnie obniżyć koszty uzyskania przychodów na poziomie całej sieci. Zoptymalizować logistykę, łańcuch dostaw i zatrudnienie. Dlatego dopiero teraz, kiedy udało nam się osiągnąć te cele, możemy odpowiedzialnie poinformować, że marka Telepizza, teraz w strukturach spółki T-pizza sp z o.o. jest, będzie i jeszcze nie jednym zaskoczy na krajowym rynku – wyjaśnia Michał Igor Piasecki, prezes zarządu T-pizza, zarządczy marki Telepizza w Polsce.

SWEETS & COFFEE wydanie pierwsze 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Widzimy potencjał marki wynikający z jej historycznych dokonań i obecności rynkowej w Polsce, ale przede wszystkim widzimy jej potencjał rozwojowy. Możliwość tworzenia nowych komplementarnych konceptów pozwalających poszerzyć obecną skalę sieci i ilość jej odbiorców. Elastyczność w zarządzaniu obecnymi i nowymi franczyzami, skuteczna i efektywna komunikacja z dotychczasową oraz pokoleniowo młodszą i najmłodszą grupą docelową. Bardzo ostrożne, ale zauważalne zmiany wizerunkoweto wyzwania dla Telepizzy. Skutecznie zamierzamy je wdrażać i teraz już systematycznie o tym informować  rynek dodaje Daniel Piekarski, v-ce prezes zarządu T-pizza sp. z o.o.

O marce Telepizza

Hiszpańska, obecnie już globalna sieć pizzerii – Telepizza, powstała w Madrycie w 1988 roku. W Polsce, pod nazwą Telepizza Poland sp. z o.o., funkcjonuje od 1992 roku. W szczytowym okresie działalności miała u nas ponad 130 lokali. O wycofaniu się Hiszpanów z naszego rynku i sprzedaży ich udziałów mówiło się już w 2018 roku. Potencjalnym nabywcą, wówczas 107 restauracji, miała być spółka AmRest. Teraz sieć, licząca obecnie 65 lokali jest kontrolowana i zarządzana przez dwóch Polaków. Ich pierwszym celem było przywrócenie efektywności operacyjnej i finansowej Spółki. Dziś twierdzą, że im się udało.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 02.06.2022
Aktualizacja: 03.06.2022