Mlekovita podsumowuje pierwsze półrocze 2020: Przychody firmy zbliżyły się do poziomu 3 mld zł

Udostępnij artykuł
Mimo trudnej sytuacji rynkowej, wyniki bieżącego roku wyraźnie wskazują na skuteczność przyjętej strategii rozwoju i kolejny rekord w osiągniętych przychodach. Pozwala to szacować, że w perspektywie całego roku przychody wypracowane przez Mlekovitę ponownie będą najwyższe w historii firmy, co już teraz – po raz kolejny – potwierdza jej pozycję lidera – mówi prezes zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

To właśnie nieustanna praca nad utrzymaniem i umocnieniem pozycji lidera pozwala realizować kolejne ambitne cele, w tym osiągać doskonałe wyniki. Dzięki najwyższej jakości oferowanych produktów, skutecznemu zarządzaniu i codziennej ciężkiej pracy rolników – dostawców mleka oraz pracowników całej Grupy Mlekovita przychody firmy w pierwszej połowie roku zbliżyły się do poziomu 3 mld zł. W porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku dynamika sprzedaży w pierwszej połowie 2020 r. wzrosła o ok. 13 proc. Na ten wynik składa się także wyjątkowa aktywność eksportowa, która pozwoliła osiągnąć wartość sprzedaży bliską 1 mld zł i dynamikę sprzedaży na poziomie 21 proc. (porównując pierwsze sześć miesięcy 2020 do tego samego okresu 2019).

Co ważne, nawet w dobie kryzysu branża mleczarska i spożywcza ewoluują i aby budować i utrzymywać silną markę, trzeba sprostać kolejnym wyzwaniom. Technologie w mleczarstwie muszą zatem iść w parze z coraz bardziej innowacyjnymi, ale również trudnymi realiami zmieniającego się – także w sposób nieprzewidywalny – świata. Jednym z fundamentalnych kroków w tym kierunku są inwestycje – nieodłączny element metodycznego rozwoju. Dzięki nim możliwe jest rozszerzanie asortymentu nie tylko o nowe warianty znanych i lubianych, w tym topowych produktów marki Mlekovita, ale również zaoferowanie klientom w kraju i poza jego granicami zupełnie nowych wyrobów, dotąd nieobecnych na rynku mleczarskim i spożywczym lub nieprodukowanych w Polsce. Tylko w pierwszej połowie 2020 r., w której rozwój rynku i wielu firm został zahamowany przez pandemię, Mlekovita wydała na inwestycje już ponad 26 mln zł, w tym w rozbudowę zakładów i linii produkcyjnych w całej Grupie, a także w inwestycje z zakresu ochrony środowiska czy CSR.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
kwiecień-maj 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Polska Mlekovita jest największą grupą mleczarską w Europie Środkowo-Wschodniej. Nie spoczywamy na laurach, inwestujemy i każdego dnia ciężko pracujemy, by docierać do coraz szerszej grupy konsumentów – obecnie nasze produkty goszczą nie tylko w polskich domach, ale i w już 167 krajach świata. Bo Mlekovita to duma polskiej gospodarki, a ta duma stale musi podnosić sobie poprzeczkę – podkreśla prezes Dariusz Sapiński. Nasz sukces nie byłby możliwy bez 5 000 wykwalifikowanych pracowników zatrudnionych przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 20 zakładach produkcyjnych, gdzie 8 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników przetwarzanych jest codziennie na 1000 produktów. Dlatego tak ważne jest utrzymanie rosnącej dynamiki w skupie – dodaje.

Wspomniany wzrost dynamiki pozwolił w okresie od stycznia do czerwca 2020 r. osiągnąć rekordowy poziom 1,3 mld litrów skupionego mleka. To zdecydowanie wpływa na możliwości rozwoju asortymentu i pomaga w podjęciu decyzji o kolejnych inwestycjach w rozwój zakładów Grupy Mlekovita. Dzięki wszystkim tym czynnikom Mlekovita może sprawnie odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów.

Rok 2020 przyniósł niespodziewane zawirowania w gospodarce w skali globalnej, które odbiły się na wszystkich branżach. Mlekovita wyszła jednak z tej sytuacji obronną ręką.

Wyniki pierwszej połowy roku pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość i zakładać zwieńczenie roku z kolejnym ogromnym sukcesem finansowym. W 2017 roku za historyczny sukces uznaliśmy przekroczenie po raz pierwszy granicy 4 miliardów złotych przychodów, już po 2 latach cieszyliśmy się z następnego rekordu, o ponad miliard większego. Dotychczas nasze przychody rok do roku rosły o ok. 10 proc. – czyli pięciokrotnie szybciej niż rynek. W 2020, mimo trudnego roku, wyniki zapowiadają się dużo lepiej i wszystko wskazuje na to, że próg 6 mld zł przychodu osiągniemy szybciej, niż planowaliśmy z dumą kończy prezes zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 06.07.2020
Aktualizacja: 06.07.2020