Palarnia Julius Meinl pozytywnie ocenia przyszłość rynku kaw premium

Udostępnij artykuł
Firma, która zanotowała najlepszy rok w historii w 2019 roku ze wzrostem sprzedaży o + 4,5 proc. i zysku + 15 proc., z optymizmem patrzy w przyszłość jako marka kawy premium, pomimo różnych zmian spowodowanych przez Covid-19.

Rodzinna firma i marka premium w branży HoReCa, numer 1 w Austrii, CEE, Adriatyku, Rosji i Dubaju wierzy, że strategia obejmująca innowacyjne rozwiązania oraz spójność w zakresie jakości i usług, w wyjątkowy sposób umożliwia ożywienie w 2021 roku.

Dowody na ten optymizm można również znaleźć w niedawnych badaniach zleconych przez Specialty Coffee Association (SCA) pod przewodnictwem Christiny Meinl, pełniącej jednocześnie funkcję Head of Innovations w Julius Meinl.

Od początku pandemii nastąpił ogólny spadek spożycia kawy, spowodowany głównie zamknięciem kawiarni na całym świecie. Jednocześnie popyt na kawę wysokiej jakości utrzymuje się na wysokim poziomie.

Zdecydowanie wzrosła konsumpcja kawy w domu, podczas gdy rynek ‘out of home’ musiał przejść proces szybkiej adaptacji do nowych sanitarnych reguł i środków dystansowania społecznego.

W badaniu zwrócono również uwagę na inne zmiany zachowań zakupowych konsumentów wskazujące na wzrosty w kategorii on-line i w lokalizacjach high-street.

Nie jest zaskakujące, że biorąc pod uwagę globalne obostrzenia, związane głównie z dystansem społecznym i osobiste skutki finansowe dla wydatków konsumenckich, nastąpił znaczny spadek sprzedaży poza domem”. W perspektywie krótkoterminowej branża prawdopodobnie odczuje tego skutki, jednak wciąż istnieją powody do nadziei. Wzrost sprzedaży online dowodzi, że zapotrzebowanie konsumentów na kawę wysokiej jakości pozostaje bardziej przystępne cenowo i ma potencjał do napędzania długoterminowego wzrostu. Firmy z branży HoReCa, które koncentrują się na serwowaniu kawy premium i oferują wewnętrzną obsługę wysokiej jakości, w dłuższej perspektywie będą przyciągać nowych i powracających klientów do swoich punktów sprzedaży – mówi Christina Meinl.

Chociaż pandemia dotknęła branżę w każdym jej aspekcie dostaw, wyzwania te doprowadziły również do przyśpieszenia innowacji w tym sektorze. Jako lider w branży Julius Meinl wykorzystał ten czas do opracowania unikalnej koncepcji dla klientów, aby przejście do nowych standardów było tak płynne, jak to tylko możliwe.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE październik-listopad 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Zaczęło się od masowego wprowadzenia programu „Safer Coffee Preparation”, czyli nowych wymagań sanitarnych, certyfikowanych przez ASIC (Austriackie Towarzystwo Kontroli Zakażeń). Wraz ze wzrostem znaczenia biznesu sprzedaży na wynos, marka opracowała również nową koncepcję Coffee 2 Go, obejmującą biodegradowalne kubki na wynos i dedykowane materiały marketingowe, aby wspierać swoich partnerów HoReCa na całym świecie i kontynuować wysiłki na rzecz zrównoważonego działania.

Julius Meinl zawsze był orędownikiem innowacji, zrównoważonego rozwoju i współpracy w tym sektorze. Z tych powodów mamy wyjątkową możliwość reagowania w obliczu kryzysu. Będziemy nadal uczyć się i dostosowywać, aby służyć partnerom na całym świecie zgodnie z najwyższymi standardami, koncentrując się na elastycznych, innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązaniach, postępującej digitalizacji i tworzeniu nowych kanałów dystrybucji zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa. Pozostając wiernym naszym podstawowym wartościom i jakości naszych produktów, wraz z naszymi partnerami i klientami na całym świecie, staniemy się silniejsi niż wcześniej – mówi Christina Meinl.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 20.11.2020
Aktualizacja: 20.11.2020