Paweł Światczyński o korzyściach z udziału w Restaurant Week

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Każda edycja Restaurant Week gromadzi tysiące gości. Podczas tego wyjątkowego wydarzenia, każdy z uczestników ma okazję spróbować trzydaniowego menu w promocyjnej cenie. Odwiedzający dzielą się także swoimi opiniami na temat lokalu, smaków, obsługi czy atmosfery w ramach Plebiscytu Gości. O tym, dlaczego ta była rekordowa, w jaki sposób restauracja może wziąć udział w festiwalu i stać się najlepszą w Polsce – opowiada Paweł Światczyński, CEO Restaurant Club.

Zwycięzcy Plebiscytu Gości Restaurant Week goszczą na okładce najnowszego wydania Nowości Gastronomicznych. Jakie kryteria musi spełnić restauracja, aby stać się najlepszą w Polsce?

Nasz zespół starannie selekcjonuje restauracje już na wstępnym etapie przygotowań do projektu. Liczy się przede wszystkim poziom kulinarny, ale też obsługa, gościnność, autorska atmosfera czy filozofia prowadzenia restauracji. To są podstawowe kryteria, które już zawężają grono pretendentów do tytułu “najlepszych”. Kolejny krok, i jednocześnie najważniejszy, to poziom reprezentowany w trakcie festiwalu. Najlepsza restauracja w Polsce musi otrzymać najwyższe oceny od festiwalowych gości w pięciu kategoriach: trzech dotyczących popisowego menu – przystawki, dania głównego i deseru oraz w kategoriach obsługa i atmosfera. Festiwalowi goście bywają surowymi sędziami, ale też najbardziej sprawiedliwymi – nie ma grona jury, ekspertów, układów – jest czysty i mierzalny feedback od gości, w dużej mierze nowych, którzy po raz pierwszy pojawili się w festiwalowych restauracjach. Kluczem jest podbicie serc i podniebień uczestników Restaurant Weeka.

To świetny pomysł, ciekawa rywalizacja i dobra alternatywa, żeby pokazać, co ma się do zaoferowania jako lokal

Tak o festiwalu w naszym wywiadzie mówi Witold Sadecki, współwłaściciel zwycięskiej restauracji ZEST Rzeszów. Jakie korzyści dla restauratorów niesie udział w Waszym festiwalu?

Od siedmiu lat po każdej edycji Restaurant Weeka przeprowadzamy ankietę na reprezentatywnej grupie gości Festiwali. Dzięki wynikom wiemy, że 90 proc. gości w trakcie festiwalu odwiedza restaurację po raz pierwszy. Goście korzystają z festiwalu jako narzędzia do odkrywania nowych restauracji, smaków i kuchni. To sprawia, że staliśmy się platformą “dostarczającą” nowych gości do restauracji. W trakcie festiwalu zazwyczaj odwiedzają kilka restauracji i jeśli jakaś przypadnie im do gustu, to wracają po wydarzeniu. Nierzadko restauracja poznana na Restaurant Weeku staje się ich ulubionym miejscem. Ankietujemy  również restauratorów i 7 na 10 z nich podziela nasze zdanie. 

Ponadto, dwa razy do roku organizujemy największą kampanię zachęcającą do chodzenia do restauracji. Nie ma w Polsce organizacji, która wykupuje 200 billboardów w kraju, aby powiedzieć rodakom – chodźcie do lokalnych restauracji, bo warto! Inwestujemy w cały wachlarz mediów tradycyjnych, ale też internetowych – wywodzimy się z social mediów i współpracujemy z ponad tysiącem ekspertów, blogerów i influencerów, których wysyłamy do restauracji, aby promowali wizyty w restauracjach jako styl życia, reklamowali konkretne lokale i sam festiwal. Każda organizowana przez nas kampania Restaurant Weeka wykazuje ekwiwalent reklamowy o wartości kilku milionów złotych. 

Uczestnictwo w Festiwalu to oczywiście nie tylko wartość marketingowa czy wynikająca z dopływu strumienia nowych gości, ale też czysto finansowa. Każdą festiwalową restaurację w trakcie wydarzenia odwiedza średnio kilkuset gości. Przy odpowiednio skomponowanym menu oraz aktywnej dosprzedaży napojów, każda restauracja na festiwalu zwyczajnie zarabia, a do tego zyskuje bardzo cenny feedback w postaci ocen i recenzji festiwalowych gości.

Jak dołączyć do Restaurant Week?

Restauracje nagrodzone w Waszym plebiscycie zbierają bardzo dobre opinie. W jaki sposób lokale mogą dołączyć do Waszego wydarzenia?

W zespole Restaurant Weeka pracują eksperci i pasjonaci, dzięki czemu sami wychwytujemy najciekawsze restauracje i nierzadko kulinarne perełki. Dlatego głównie to my odpowiadamy za wybór uczestniczących restauracji. Jednak nie narzekamy na liczbę proaktywnych zgłoszeń od samych lokali i zainteresowane restauracje zachęcamy do napisania do nas. Każde zgłoszenie kompleksowo analizujemy. Wystarczy wysłać wiadomość nasz dedykowany adres e-mail – restauracje@restaurantclub.pl.

Jakie macie plany na najbliższy czas i jak kształtuje się festiwalowy harmonogram na ten rok?

Chcemy umożliwiać odkrywanie restauracji przez popisowe menu nie tylko w trakcie festiwali, ale też na co dzień w postaci nowatorskiego projektu pod nazwą Chef’s Menu. Testowo uruchomiliśmy go w Warszawie, gdzie spotkał się z wysokim zainteresowaniem topowych restauracji takich jak Nuta gwiazdkowego szefa Andrea Camastry, Meze Teo Vafidisa czy Ceviche Baru Martina Gimeneza Castro. Już niedługo projekt w nowej odsłonie wystartuje także w innych największych polskich miastach. 

W tym roku ponownie odpowiadamy za realizację polskiej edycji World Class Cocktail Festivalu, czyli wydarzenia promującego najwyższej jakości koktajle, bary i restauracje pod egidą topowego konkursu barmańskiego świata – World Class. Po ogromnym sukcesie ubiegłorocznej edycji, możecie spodziewać się kolejnych niespodzianek, nowatorskich koktajli i wyjątkowej dla tego wydarzenia atmosfery. 

Na koniec pozostaje mi zaprosić wszystkich na jesienną edycję flagowego Festiwalu Restaurant Week, która tradycyjnie odbędzie się w październiku i liczę, że zaskoczy nas kolejnymi rekordami. Do zobaczenia przy stole!

Rozmawiała Milena Kaszuba-Janus

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE marzec – kwiecień 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione