Piotr Kulma, Papa John’s: Rynek będzie się kurczył

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Mamy sprawdzonych partnerów, z większością działamy od samego początku obecności marki w Polsce. Ta współpraca wielokrotnie wymagała wychodzenia poza utarte schematy, dopasowywania się po obu stronach. Nikt jednak nie mógł założyć takiego scenariusza, jak COVID-19 – mówi Piotr Kulma, QCC Manager Papa John’s Polska w komentarzu przygotowanym na potrzeby naszej publikacji Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021.

Szczęśliwie dla nas, nasi partnerzy okazali nam dużo wsparcia i pomocy. Nie tylko pod kątem elastyczności w zakresie rozliczeń czy weryfikacji cen. Razem szukaliśmy najlepszych rozwiązań, byliśmy zapraszani do wspólnych inicjatyw popularyzujących np. zamawianie jedzenia do domu. Każdy rozumiał, że nowa sytuacja wymaga nowego sposobu planowania czy reagowania

Kryteria wyboru dostawców mamy sprecyzowane od „zawsze”. Spora część z nich to te wynikające z bycia częścią międzynarodowej grupy. Mamy ustalone procedury audytowania nowych podmiotów. Bardzo duże znaczenie odgrywa jakość, stabilność, elastyczność, tempo działania. Te aspekty w szczególności podczas pandemicznych zmagań nabrały jeszcze większego znaczenia. Na pewno zweryfikowały nasze portfolio dostawców i plany na pozyskanie kolejnych. Akurat w pierwszym kwartale 2021 roku jako PJ Western otwieramy rynek niemiecki. Polska, jako centralny HUB, będzie zajmowała się zaopatrzeniem tamtejszych 14 rebrandowanych restauracji. Dla nas oznaczało to dość szybkie pozyskanie nowych partnerów, nie tylko w Polsce.

Z naszych obserwacji wynika, że rynek będzie się kurczył. Co za tym idzie – można spodziewać się zmniejszenia liczby dostępnych produktów, ale też ich dostawców. Po obu stronach coraz silniejszy będzie nacisk na optymalizację kosztów i portfolio produktów. To będzie też oznaczać renegocjacje umów i warunków współpracy. Na pewno warto zwrócić uwagę na fakt zmieniających się obecnie modeli na rynku pracy. Powszechna praca zdalna wymusi zapotrzebowanie na inne usługi, a to przełoży się na dalsze modyfikacje ofert dostawców. Elastyczność będzie słowem „klucz”. Prym będą wiodły rozwiązania zapewniające szybkość, wygodę, dodatkową wartość. 

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.