Platinum Mountain Hotel & Spa w Szklarskiej Porębie podsumowuje rok działalności

Pięciogwiazdkowy obiekt, należący do grupy Górskie Resorty, w tym miesiącu świętuje swoje pierwsze urodziny. Hotel otworzył się w listopadzie ubiegłego roku, z początkiem sezonu zimowego w Szklarskiej Porębie i Karkonoszach, tuż przed okresem świąteczno-noworocznym.

Potężna inwestycja, obejmująca zarówno hotel w pięciogwiazdkowym standardzie (147 pokoi), jak i zespół dziesięciu apartamentowców przeznaczonych na typowo rodzinny wypoczynek (w sumie 313 apartamentów), budziła wielkie nadzieje właścicieli, inwestorów i lokalnej społeczności. Ponadto lokalizacja – przy szlaku górskich wędrówek, w sąsiedztwie Karkonoskiego Parku Narodowego, w niewielkiej odległości od popularnego kompleksu nartostrad SkiArena Szrenica sprawiły, że hotel zdobył popularność wśród turystów, rodzin i pasjonatów gór.

Pierwszy rok działalności hotelu na rynku był bardzo dynamiczny. Otwarcie na progu sezonu zimowego zapewniło licznych gości już od pierwszego dnia, podczas gdy prace związane z budową kolejnych apartamentowców i projektowaniem zewnętrznej infrastruktury były bardzo zaawansowane. Hotel był gospodarzem wielu imprez, konferencji i czynnie uczestniczył w życiu kulturalnym regionu. Jako partner Karkonoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego wspierał promocję turystyki. Hotel stał się m.in. współorganizatorem II edycji Salonu Kultury, Nauki i Biznesu Genius Loci, który realizuje wiele dolnośląskich programów artystycznych, promuje wiele dziedzin sztuki i jej twórców.

Ogłoszenie w Polsce stanu epidemii wywołanego zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, a następnie czasowe zamknięcie hoteli i miejsc noclegowych rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 roku spowodowały, że Platinum Mountain Hotel & Spa został zmuszony do przerwania swojej działalności.

Był to dla nas trudny czas – wspomina obecny dyrektor generalny Radosław Dworzyński, który wówczas pełnił funkcję dyrektora operacyjnego obiektu. – Kolejne ograniczenia i wprowadzony lockdown wiązał nam ręce. Rozwijaliśmy skrzydła naszego potencjału, gdy nagle musieliśmy wstrzymać rozpoczęte inwestycje, a świetny, dopiero co zrekrutowany i przeszkolony zespół dynamicznych osób został zahamowany w swoim zapale.

Ponowne otwarcie hotelu nastąpiło w czerwcu 2020 roku, w ramach drugiego etapu odmrażania gospodarki. Większa część Apartamentów Platinum oraz Hotel Platinum Mountain wraz z restauracją, strefą wellness, spa, siłownią i innymi udogodnieniami zaprosił gości ponownie od 1 czerwca 2020 roku.

Czas zamknięcia naszej działalności wykorzystałem owocnie na przeanalizowanie dotychczasowej strategii i niejako stworzenie jej na nowo na potrzeby rzeczywistości, w której przyszło nam funkcjonować. Przewidywane prognozy dotyczące drugiej fali zakażeń koronawirusem w trzecim kwartale 2020 roku nie były optymistyczne. Na uwadze miałem też wysokie koszty wynikające z lockdownu, niezrealizowane plany sprzedażowe i przerwane inwestycje – wspomina dalej dyrektor generalny Radosław Dworzyński. – Pomimo to w szybkim czasie udało nam się ukończyć inwestycję w zewnętrzną infrastrukturę resortu i otwarty basen. Motywacją był nadchodzący sezon letni, celem zaś sezon jesienno-zimowy. Dołożyliśmy wszelkich starań, by nasi Goście mogli skorzystać z bogatej oferty atrakcji, luksusowych wnętrz i wszelkich udogodnień w standardzie 5* podczas urlopów i wyjazdów wakacyjnych. Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego udoskonaliliśmy również procedury ochrony i bezpieczeństwa, aby jesienią nasza oferta bezpiecznego wypoczynku była gotowa dla gości. Wiedzieliśmy, że musimy postawić na jakość, serwis i bezpieczeństwo – #bezpiecznypobyt to oferta dla Gości Platinum Mountain Hotel & Spa – jedna z pierwszych w Polsce tak kompleksowych ofert pobytu, przygotowanych w odpowiedzi na trudne czasy dla branży turystycznej w dobie COVID-19.

Platinum Mountain Hotel & Spa już w czasie pierwszej fali pandemii, gdy lokale gastronomiczne nadal były zamknięte, wyszedł do gości z ofertą dostarczania posiłków do apartamentów.

W maju tego roku zorganizowaliśmy gastronomię w ten sposób, że wybrane przez Gości menu było dostarczane przez nasz zespół do drzwi apartamentów, bezpiecznie i o określonej porze – dodaje Piotr Sabala, szef kuchni Platinum Mountain Hotel & Spa. – Zależało nam, by Goście nie odczuli braku otwartej restauracji w Hotelu. Operacja wydawała się początkowo trudna logistycznie, ale w rezultacie daliśmy radę. Wiedzieliśmy, że musimy postawić na jakość, serwis i bezpieczeństwo – podsumowuje Sabala.

Jak podkreśla dyrektor generalny Hotelu, bezpieczeństwo gości i pracowników stało się priorytetem działań Platinum Mountain Hotel & Spa: Wiedzieliśmy, że musimy wyciągnąć lekcję z pandemii. Zależało nam, aby goście nam zaufali i poczuli, że nadal mogą cieszyć się podróżowaniem, wypoczynkiem, usługami luksusowego Hotelu, a wszystko to w bezpiecznym otoczeniu. Zmieniliśmy naszą strategię, przeszacowaliśmy cele, a nadrzędne wartości, takie jak bezpieczeństwo i ochrona, nabrały zupełnie innego wymiaru.

Tej jesieni Platinum Mountain Hotel & Spa wyszedł do swoich gości z kompleksową ofertą #bezpiecznypobyt, w ramach której mogą korzystać z kameralnych, rodzinnych Apartamentów Platinum. Wpisały się one w ideę aktywnego wypoczynku, a jednocześnie zapewniają komfort i bezpieczeństwo w obecnej sytuacji pandemii. Oferta Apartamentów Platinum to luksusowe wnętrza, w pełni wyposażone kuchnie, balkon w każdym mieszkaniu, przestronność i tak ważna obecnie zachowania dystansu społecznego. Do dyspozycji gości oddano produkt premium – Platinum Mountain Hotel & Spa, jako jeden z nielicznych na rynku apartamentów inwestycyjnych w regionie, oferuje prywatne sauny suche w łazienkach apartamentów typu premium.

W ofercie #bezpiecznypobyt Platinum Mountain Hotel & Spa prezentuje alternatywę dla tradycyjnego podróżowania i wypoczynku. Oferta wychodzi z pomysłem dostarczania posiłków i zamówień gości do drzwi apartamentów, z uwzględnieniem wszelkich procedur sanitarnych. Posiłki są przygotowywane i serwowane z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Ponadto zespół Platinum Mountain Hotel & Spa dba o każdy, nawet najmniejszy szczegół – od rękawiczek, maseczek i przyłbic ochronnych dla pracowników, po jednorazowe, ekologiczne etui na sztućce.

Dbamy także o środowisko naturalne, cenimy sobie rozwiązania proekologiczne. Program „sustainability” tj. zrównoważonego rozwoju jest dla nas istotny, uwzględniony w naszej strategii na rok 2021. Wdrażamy współpracę na szeroką skalę z miejscowymi przedsiębiorcami i dostawcami. Chcemy rozwijać się w lokalnym środowisku i wspierać interesujące lokalne inicjatywy, wpisujące się w nasze DNA – stwierdza Marcin Pakosz, dyrektor techniczno-administracyjny w Platinum Mountain Hotel & Spa.

Na progu drugiego roku swojej działalności Platinum Mountain Hotel & Spa planuje dalszą część inwestycji w ramach resortu. Budowa trzech ostatnich apartamentowców jest na ukończeniu, natomiast na wiosnę zaplanowany jest początek kolejnego etapu inwestycji – budowa drugiej zewnętrznej restauracji dla gości.

Nie zwalniamy tempa – podkreśla Kazimierz Meissner – Rozwijamy nasz potencjał i pasję. Po podsumowaniu pierwszego roku działalności operacyjnej możemy pogratulować całemu zespołowi wytężonej pracy, która przełożyła się na sukces Hotelu. Drugi rok działalności rozpoczynamy w ważnym momencie, nie tylko inwestycyjnym, ale też koncepcyjnym. Podjęliśmy solidne działania zdefiniowania tożsamości Platinum Mountain Hotel & Spa i jego wartości DNA, na których nich będziemy budować nową strategię wizerunkową i strategię komunikacji marketingowej 2021. Zależy nam, aby Hotel prezentował swoje wyraźnie zarysowane odsłony wizerunku i zaskakiwał Gości swoją niepowtarzalnością i wyjątkowością oferty w każdym detalu. Naszym celem jest, aby produkt premium, który tworzymy, dotarł do każdej z grup odbiorców, dla których jest przeznaczony, co przełoży się na zbudowanie zaufania i lojalności, a w rezultacie na osiągnięcie zakładanych wyników finansowych – podsumowuje Kazimierz Meissner.

ŚWIAT HOTELI wrzesień-październik 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.