Północna Izba Gospodarcza apeluje o wspieranie lokalnych przedsiębiorców

Udostępnij artykuł
Pandemia koronawirusa doprowadziła do bardzo trudnej sytuacji finansowej wiele firm z naszego regionu, wiele branż jest dosłownie na skraju bankructwa. W obliczu tak ciężkich doświadczeń ważna jest solidarność. Okazuje się, że Polacy chętnie wspierają bliskich im przedsiębiorców – komentuje dr Piotr Wolny, dyrektor Biura Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

11 listopada ze względu na swoją symbolikę może być dniem, kiedy intensywniej pomyślimy o przedsiębiorcach, którzy funkcjonują obok nas, a przez pandemię ich przyszłość jest zagrożona. Nowoczesny patriotyzm gospodarczy to zrobienie zakupów w okolicznym warzywniaku, zamówienie obiadu w okolicznej restauracji czy kupienie chryzantem od sprzedawców, którzy stracili dochód wskutek zamknięcia cmentarzy – mówi dr Piotr Wolny, drektor Biura Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. – Nie dyskryminujemy inwestorów i przedsiębiorców z kapitałem zagranicznym. Oni również odgrywają bardzo ważną rolę w budowaniu naszej gospodarki – dodaje.

ŚWIAT HOTELI wrzesień-październik 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Idea patriotyzmu gospodarczego jest znana w ekonomii od pokoleń. W dobie globalizacji częściej interesowało nas jednak kupowanie produktów modnych, zagranicznych, szerzej promowanych niż te, które znamy, ale które ze względu na swoje pochodzenie nie generowały takiego zachwytu. Jak mówią specjaliści czas pandemii koronawirusa pokazuje jednak, że sympatie konsumentów coraz częściej zmierzają w stronę lokalnych producentów oraz punktów handlowych z którymi czujemy się emocjonalnie związani. – Polacy wspaniale pokazali solidarność w czasie pierwszej fali pandemii koronawirusa. Poziom wspierania lokalnych przedsiębiorców był naprawdę godny podziwu. Mamy nadzieje, że to będzie kontynuowane, bo obecnie przedsiębiorcy nigdy nie potrzebowali tak silnego wsparcia jak teraz – mówi dr Piotr Wolny, Dyrektor Biura Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

Wiele branż zostało zawieszonych, inne walczą o klientów, w czasie, który zdecydowanie nie sprzyja ich działalności.

Kupienie pizzy na wynos w restauracji, kupienie chryzantem spod cmentarza czy zapisanie się na kurs językowy online, to prawdziwe akty solidarności z przedsiębiorcami dotkniętymi gospodarczymi skutkami pandemii koronawirusa. Żyjemy w czasie, gdy oznaką lokalnego patriotyzmu jest udanie się do okolicznego sklepu i zrobienie tam zakupów. Sytuacja na rynku jest bardzo trudna i wiele najmniejszych firm po prostu nie przetrwa najbliższych miesięcy, jeżeli klienci nie będą okazywali im wsparcia. Jako Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie serdecznie zachęcamy wszystkich przedsiębiorców do wspierania swoich ulubionych sklepikarzy czy do regularnego odwiedzania okolicznych, sąsiedzkich punktów usługowych. Ich wspieranie to nasz „patriotyczny obowiązek” – mówi dyrektor Piotr Wolny.

Doceniamy, szanujemy i wspieramy również inne firmy, które działają na polskim rynku. Doskonale wiemy, że bez zagranicznego kapitału wiele inwestycji nie doszłoby do skutku.

W czasie pandemii koronawirusa tylko solidarność jest czymś, co może sprawić, że przedsiębiorcy przetrwają ten trudny czas. Zachęcamy do współdziałania, współpracy i większej otwartości na siebie. Północna Izba Gospodarcza zachęca przedsiębiorców do udziału w projekcie „Wspierajmy się”. Promujemy w naszych kanałach społecznościowych szczecińskie i zachodniopomorskie firmy, zachęcamy do przesyłania informacji na temat swojej działalności – dodaje Piotr Wolny.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 10.11.2020
Aktualizacja: 10.11.2020