POT: Turystyka zyska na Igrzyskach Europejskich

Udostępnij artykuł
Po ustaniu epidemii koronawirusa branża będzie potrzebowała silnego impulsu i pomocy w odbudowie. Polska Organizacja Turystyczna upatruje takiej szansy w fakcie, że w 2023 r. w Krakowie i Małopolsce odbędą się Igrzyska Europejskie.

Stowarzyszenie Europejskich Komitetów Olimpijskich zadecydowało, że trzecie w historii Igrzyska Europejskie, zaplanowane na rok 2023, odbędą się w Krakowie i Małopolsce. Polska Organizacja Turystyczna widzi w tej imprezie duży potencjał i zamierza ją wykorzystać w promocji naszego kraju. Zainteresowanie wydarzeniem mogłoby wpłynąć na odbudowanie popytu turystycznego na przyjazdy do Polski wśród turystów zagranicznych. W dobie koronawirusa ruch ten praktycznie zamarł, na czym cierpią polskie firmy zaangażowane w jego obsługę.

Igrzyska Europejskie 2023 to naturalna okazja do promowania Polski i polskiej turystyki za granicą. Jestem przekonany, że Igrzyska będą jednym z impulsów do pobudzenia gospodarki i ważnym czynnikiem w odradzaniu turystyki powiedział  pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki Andrzej Gut-Mostowy. To szansa na promocję Polski i jej walorów wśród zagranicznych turystów. Mamy nie tylko powody do dumy z naszej sportowej reprezentacji, ale także z polskich marek, które są doceniane za wysoką jakość — podkreślił wiceminister.

Dzięki organizacji tak dużego wydarzenia sportowego, Polska skupi na sobie uwagę całej Europy. Musimy wykorzystać tę okazję i zaprezentować nasz kraj z jak najlepszej strony. Wspólnie z branżą będziemy starać się zatrzymać widzów Igrzysk w Polsce na dłużej i zachęcić ich do poznawania kraju. Chcemy stworzyć dla turystów kompleksową ofertędodał Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.


Nie tylko kibice, lecz także sami zawodnicy są potencjalnymi turystami. Na podstawie ich rekomendacji czy relacji w mediach społecznościowych do Polski mogą przyjechać, zachęceni  pozytywną relacją, ich rodacy.

Ostanie Igrzyska Europejskie, które odbywały się w Mińsku, przyciągnęły prawie 40 tysięcy turystów. Kolejna edycja przyciągnie dużo większą liczbę gości, gdyż Kraków to jeden z najczęściej wybieranych kierunków turystycznych na krótki wyjazd, a kibice poza emocjami sportowymi, chcą podczas takich wyjazdów również poświęcić część czasu na zwiedzanie. W organizację Igrzysk będzie zaangażowana polska branża turystyczna – od przewoźników, touroperatorów przez obiekty noclegowe po atrakcje turystyczne. Wydarzenie to z pewnością będzie jednym z elementów służących odbudowie rynku usług turystycznych po kryzysie spowodowanym pandemią koronawirusa.

ŚWIAT HOTELI wrzesień-październik 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 09.12.2020
Aktualizacja: 09.12.2020