Prezydent KFC Polska: Naszym priorytetem stało się zapewnienie bezpieczeństwa gościom i pracownikom

Udostępnij artykuł
Komentuje: Bartosz Pęczalski, prezydent KFC Polska
[SPECJALNIE DLA NAS] Wydarzenia związane z epidemią w 2020 roku były wyjątkowe i miały ogromny wpływ na biznes, społeczeństwa oraz życie każdego z nas.  Jako spółka mieliśmy styczność z koronawirusem  już w styczniu br., w Chinach, dla­tego też byliśmy przygotowani na wystąpienie podobnej sytuacji w Europie.

Bezwzględnie naszym nadrzędnym priorytetem stało się zapewnienie bezpieczeństwa pra­cowników oraz gości w nowym reżimie sanitarnym. Restauracje KFC działały w zakresie zgodnym z odpowiednimi regulacjami prawnymi, dlatego też w pierwszej fazie wprowadzenia ograniczeń skoncentrowaliśmy się na komunikacji bezpiecznej i niezawodnej usługi dostawy, zachęcając naszych klientów do pozostania w domach. KFC już od dawna inwestowało w rozwiązania online w dostawie zwiększając ruch na stronach www czy w aplikacjach. Dzięki naszemu zaangażowaniu w rozwój tej dziedziny, od pierwszego dnia ograniczeń w gastronomii byliśmy w stanie skutecznie dostarczać posiłki do domów, a tym samym utrzymywać ciągłość biznesu.

W tym trudnym dla wszystkich czasie zaangażowaliśmy się także w akcje wspierające najbardziej potrzebujących. Od początku marca dostarczaliśmy darmowe posiłki do szpitali w kilkudziesięciu miastach w Polsce, by wesprzeć personel medyczny zaangażowany w walkę z koronawirusem. Dodatkowo nawiązaliśmy partnerstwo strategiczne z ogólnopolską inicjatywą obywatelską #WzywamyPosiłki, które pozwoliło nam na dotarcie do nowych placówek, a tym samym na zwiększenie skali pomocy, w ramach akcji dostarczyliśmy ponad 13 tys. posiłków. W czasach pandemii marka nie zapomniała również o najbardziej potrzebujących, przekazując od początku marca ponad 9 ton jedzenia do Banków Żywności. To działanie było kontynuacją współpracy jaką AmRest i Banki Żywności prowadzą od trzech latach w ramach walki z marnowaniem żywności.

Po doświadczeniach z pierwszą falą koronawirusa systematycznie umacnialiśmy pracę w alternatywnych do sprzedaży na miejscu obszarach, m.in. zwiększając zasięg dostaw do domu, a także optymalizując cyfrowy kanał obsługi zamówień. Wprowadziliśmy wiele udogodnień do procedury zamówień i oferujemy innowacyjne metody odbioru posiłków. Proces zamówień został odpowiednio dostosowany do obecnej sytuacji i większego zainteresowania zwłaszcza w Drive Thru. W tym przypadku zamówienie można złożyć już nie tylko przy okienku, jak zazwyczaj, ale również u specjalnie delegowanego pracownika, który obsługuje kierowców na zewnątrz. Pozwala nam to znacznie szybciej obsłużyć wszystkich zainteresowanych ofertą. Mamy także wzmocnione procesy realizacji zamówień do domu  – system na bieżąco śledzi aktualne zamówienia i automatycznie przypisuje je do wolnych lub powracających z kursu dostawców. Dzięki temu nasza wydajność we wszystkich tych kanałach znacząco wzrasta.         

Oczywiście cały czas pracujemy nad ofertą oraz specjalnymi promocjami. Ostatnio zadebiutowała nowa kanapka Wrapper, która cieszy się olbrzymim zainteresowaniem.  Połączenie soczystego kurczaka, skropionego sosem z limonki i zapieczonego razem z frytkami zrobiło duże wrażenie na naszych gościach. To niebanalne połączenie sprawia, że danie bardzo się wyróżnia, a klienci chętnie do niego wracają. Obserwujemy również trend składania zamówień większych, zazwyczaj dla grupy lub rodziny.

Pomimo wielu trudności w tym roku, z sukcesem otworzyliśmy kilkanaście nowych restauracji w Polsce. Są to głównie lokale wolnostojące, które mogą obsługiwać zamówienia na wynos, w dostawie czy Drive Thru. Nadal widzimy przestrzeń do rozwoju naszej marki, chcemy utrzymać tempo rozwoju i oferować nasze produkty coraz większej grupie odbiorców.    Pozytywnym sygnałem w końcówce roku jest również dla nas ponowne otwarcie centrów handlowych. Dodatkowa niedziela handlowa w grudniu pozwoliła nie tylko rozłożyć przedświąteczny ruch w sklepach i zapewnić większe bezpieczeństwo zdrowotne Polaków, ale także dobrze wpłynęła na biznes.

KOMENTARZ POWSTAŁ NA POTRZEBY OSTATNIEGO WYDANIA
NOWOŚCI GASTRONOMICZNYCH W 2020 ROKU

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 07.01.2021
Aktualizacja: 07.01.2021