Selgros stawiają na akcje wspierające gastronomię

Udostępnij artykuł
Udział w inicjatywie #TVN Pomagajmy sobie, świąteczna akcja wsparcia restauratorów w halach Selgros oraz szkolenia organizowane przez Instytut Kulinarny Transgourmet we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego – to akcje skierowane do restauratorów w Polsce, w które zaangażował się Transgourmet i Selgros Cash & Carry.

Transgourmet i Selgros jest nie tylko dostawcą produktów dla gastronomii, ale także od lat rozwija branże gastronomiczną w kraju. W aktualnej sytuacji, związanej z pandemią koronawirusa, firma angażuje się w szereg aktywności, których celem jest wszechstronne wsparcie branży.

TVN i Selgros wspierają zarówno najuboższych, jak i restauratorów

Selgros dołączył do partnerów akcji #TVN Pomagajmy sobie, której celem jest jednoczesna pomoc najbardziej potrzebującym oraz wsparcie gastronomii. Inicjatywa zakłada przekazanie środków na przygotowanie i dostarczenie posiłków dla osób starszych, samotnych, ubogich, dzieci czy osób w trudnej sytuacji życiowej. Za ugotowanie i dostarczenie dań będą odpowiedzialni restauratorzy z całej Polski, którzy zgłosili się do projektu. Pieniądze na sfinansowanie całej akcji zostaną pozyskane m.in.: ze specjalnego wieczornego bloku reklamowego emitowanego 12 grudnia, w którym pojawi się także spot reklamowy Selgros Cash & Carry. Akcję może wesprzeć każdy, wystarczy być 12 grudnia o godz. 19:20 przed ekranem telewizora i włączyć TVN. Liczba widzów przekłada się bezpośrednio na dochód z reklam, a tym samym na kwotę, która zostanie przekazana na przygotowanie posiłków.

Od lat angażujemy się w różnego rodzaju działalność charytatywną, a wsparcie i bycie partnerem dla gastronomii to aktualnie jeden z priorytetów działalności Transgourmet i Selgros Cash & Carry. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy dołączyć do akcji #TVN Pomagajmy sobie, która łączy pomoc restauratorom – naszym klientom oraz potrzebującym. Skutki pandemii dotknęły wielu z nas, ale dla najuboższych ten okres jest jeszcze trudniejszy niż zwykle. W tym roku szczególnie powinniśmy pamiętać o tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na ciepły posiłek w ciągu dnia, dlatego gorąco zachęcamy do oglądania specjalnego wydania bloku reklamowego – mówi Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry.

Selgros zachęca klientów do wspólnego wspierania restauracji

Od 15 do 23 grudnia w halach Selgros pojawią się specjalne stoiska wypełnione kulinarnymi przysmakami z lokalnych restauracji. Klienci będą mogli kupić tam lunch, obiad czy kolację na wynos lub złożyć zamówienie na catering świąteczny, pomagając w ten sposób lokalom gastronomicznym w regionie. Do uczestnictwa w akcji zaprasza specjalna rozkładówka w świątecznej gazetce promocyjnej Selgros, która została wysłana do ponad 600 000 klientów.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE październik-listopad 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Dzięki tej akcji pomożemy prawie dwustu restauracjom z całej Polski, które na co dzień dokonują zakupów w Selgros mówi Cezary Furmanowicz.

Profesjonalne i merytoryczne szkolenia dla branży za darmo

Firma oferuje także wsparcie merytoryczne dla restauratorów, którzy w wielu przypadkach muszą funkcjonować w nowej dla nich rzeczywistości. W Instytucie Kulinarnym Transgourmet odbyła się seria trzech szkoleń organizowanych we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego, poruszających najbardziej aktualne tematy z zakresu prowadzenia gastronomii, zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Cały materiał szkoleniowy dostępny jest w formie 8 filmów dostępnych online za darmo na kanale You Tube Instytutu Kulinarnego.

Trzecie szkolenie  z cyklu poświęcone było aktualnym wyzwaniom, z którymi mierzą się zarówno pracodawcy, jak i pracownicy – jak rekrutować, motywować, wymagać i współpracować w gastronomii, której olbrzymią składową powodzenia są właśnie ludzie. Temat prezentował Krzysztof Kaliciński, wykładowca Akademii Leona Koźmińkiego i trener biznesu. Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet, przygotował kilka przykładowych dań w wersji mięsnej i roślinnej, które doskonale sprawdzą się w dowozie, zdradził jakie dania i potrawy najlepiej znoszą transport i jak przeanalizować menu przestawiając restaurację na system na wynos.

W związku z obostrzeniami związanymi z pandemią koronawirusa większość restauracji pracuje w trybie na wynos. Przestawienie się na system „take away” wymaga przygotowań poczynając od analizy i ewentualnej modyfikacji menu, po sposób pakowania, który nie tylko zabezpieczy danie przed utratą temperatury, ale może być formą kontaktu z gośćmi. Dobrze skonstruowane i skalkulowane menu oraz odpowiednio zapakowane dania zasilą budżet restauracji a gościom pozwolą cieszyć się nie tylko pełnią smaku, ale także świeżym, apetycznym posiłkiem – komentuje Bartosz Peter.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 09.12.2020
Aktualizacja: 09.12.2020