Starbucks dostępny w Too Good To Go w całej Polsce

Udostępnij artykuł
Marka od kilku miesięcy walczy z marnowaniem żywności w ramach współpracy z aplikacją. Wraz z ponownym otwarciem kawiarni w opcji na wynos, od 4 maja dostępne są w niej wszystkie lokale działające na terenie całego kraju. Już teraz z możliwości ratowania paczek-niespodzianek mogą cieszyć się mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Szczecina, Poznania, Łodzi, Katowic, Wrocławia, Zielonej Góry i Bydgoszczy.

Starbucks to pierwsza ogólnopolska sieć kawiarni, która dołączyła do Too Good To Go. Teraz, wraz ze złagodzeniem części rządowych restrykcji, wszystkie należące do sieci lokale w 11 miastach Polski, przystępują do walki z marnowaniem. Dzięki temu mieszkańcy wielu miast, gdzie Too Good To Go nie miało jeszcze swojej oficjalnej premiery, mogą śmiało zacząć ratować żywność przed wyrzuceniem.

Od początku współpracy, pogromcy marnowania jedzenia, jak nazywani są użytkownicy Too Good To Go, uratowali wraz z siecią Starbucks ponad 15 tysięcy posiłków, co odpowiada 38 tys. kg CO2. To tyle ile emituje samolot lecący osiem razy dookoła świata

 Współpraca z Too Good To Go od samego początku daje nam wiele satysfakcji. Do tej pory w aplikacji byliśmy dostępni w Warszawie, Krakowie i Trójmieście, ale teraz użytkownicy mogą ratować nasze paczki-niespodzianki z niesprzedanymi produktami: kanapkami, deserami, sałatkami i nabiałem, w aż 73 kawiarniach Starbucks w 11 polskich miastach! Zachęcamy do dołączania do inicjatywy także inne lokale gastronomiczne. Czy warto? Liczby mówią same za siebie – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager w Starbucks Polska.

Jak to działa?

Too Good To Go w prosty sposób łączy użytkowników aplikacji, z miejscami takimi jak: kawiarnie, cukiernie, restauracje, hotele czy sklepy, gdzie na koniec dnia zostaje niesprzedana żywność, która choć świeża, ze względu na przepisy musiałaby zostać wyrzucona. W Polsce, aplikacja zyskała popularność wśród 177 tysięcy użytkowników, którzy przechwycili ponad 100 tysięcy paczek-niespodzianek.

Rzeczywistość, z jaką musimy się mierzyć, w związku z pandemią pokazuje, jak niewydolne są nasze systemy. Marnowanie żywności jest jednym z problemów, który wymaga pilnych działań i współpracy, zarówno nas-konsumentów, jak i biznesów. Cieszymy się, że ogólnopolskie sieci, takie jak Starbucks, z całą mocą angażują się w niwelowanie marnotrawstwa we wszystkich lokalach. To ważny krok i informacja, że jesteśmy razem w naszych staraniach o świat bez marnowania – mówi Karolina Woźniak, PR Managerka Too Good To Go.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 12.05.2020
Aktualizacja: 12.05.2020