Toruń dołącza do Too Good To Go

Udostępnij artykuł
W mieście mlekiem i miodem płynącym do ostatniego okruszka zjadać będzie się już nie tylko pierniczki! Od dzisiaj mieszkańcy oficjalnie mogą korzystać z aplikacji i zacząć ratować niesprzedane danego dnia jedzenie z lokalnych restauracji, kawiarni, cukierni i sklepów.

Wystarczy przechwycić jedną z pysznych paczek – niespodzianek udostępnianych w aplikacji przez lokale zaangażowane w inicjatywę. A jest na co polować, bowiem do inicjatywy dołączyło wiele znanych i lubianych miejsc na gastronomicznej mapie Torunia. Wśród nich: Grochola Prawdziwy Chleb., Piekarnia Toruńska, Cake Today, a także sieć handlowa Carrefour, bp, Starbucks, Pizza Hut, North Fish i wiele innych.

Toruń słynie nie tylko z piernikowych łakoci czy słynnego astronoma, ale również inicjatyw ograniczających marnowanie jedzenia. W mieście od kilku lat funkcjonują jadłodzielnie, bank żywności, a moda na foodsharing zagościła tu na stałe. Apetyt pogromców marnowania żywności na walkę z problemem wyrzucania jedzenia wciąż rośnie. Dlatego do Torunia zawitało Too Good To Go, aplikacja dająca możliwość ratowania wielu smacznych posiłków.

To narzędzie dla każdego posiadacza smartfona łączące mieszkańców miasta i okolic z ulubionymi miejscami, które na koniec dnia przygotują pyszną paczkę-niespodziankę ze świeżą, niesprzedaną danego dnia żywnością. Aplikacja może pomóc nie tylko zagospodarować nadwyżkę jedzenia, ale również wesprzeć branżę gastronomiczną, która znalazła się w ciężkiej sytuacji. Aktualnie restauratorom o wiele trudniej jest przewidzieć, jakie będzie zapotrzebowanie danego dnia, serwując wyłącznie posiłki na wynos. Dlatego zamknięcie restauracji wiąże się z ogromnymi ilościami jedzenia, które mogą trafić do kosza. To również szansa na poznanie nowych miejsc, które zabiorą klientów w przepyszną, kulinarną podróż. Toruń, zaraz za Bydgoszczą jest kolejnym, trzynastym punktem na mapie Polski, który dołącza do rewolucji w niemarnowaniu żywności.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE październik-listopad 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Naszym celem jest zaszczepienie w Polakach idei niemarnowania jedzenia. Dlatego tak bardzo cieszy nas, że Toruń jest kolejnym miastem, które dołącza do społeczności Pogromców Marnowania Żywności. Z dnia na dzień ilość uratowanych paczek – niespodzianek rośnie. Teraz Toruń dołoży również swoją cegiełkę. Dobrze wiemy, że nie jest to najlepszy czas dla branży spożywczej, której ciężko przewidzieć i dostosować podaż do zapotrzebowania klientów. Chcemy, aby Too Good To Go stało się nie tylko narzędziem do walki z marnowaniem żywności, ale także sposobem na dotarcie do nowych klientów i szansą na wsparcie biznesu, kiedy tego najbardziej potrzebuje – mówi Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.

Warto przypomnieć, że problem wyrzucania żywności dotyczy każdego z nas i wraz z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia przybierze na mocy. To wtedy marnujemy 2-3 razy więcej niż zwykle, a i tak statystyki szokują. Aż 53,75 proc. Polaków przyznaje, że zdarza im się wyrzucić żywność. Najczęściej wyrzucamy chleb, wędliny, warzywa i owoce oraz nabiał. Aż 8 proc.-10 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych ma swoje źródło w zmarnowanym jedzeniu. Gdyby wyrzucone jedzenie było krajem, to znalazłby się na wysokiej, trzeciej pozycji, w zakresie wielkości emisji gazów cieplarnianych, zaraz po Chinach i USA. Wartość wyrzucanego jedzenia to zawrotne 1,2 biliona dolarów (BGC, 2018) – ponad dwukrotność PKB Polski!

Każda uratowana paczka-niespodzianka, to ekwiwalent 2,5 kg niezmarnowanej emisji CO2e. W ciągu rocznej działalności użytkownicy aplikacji uratowali ponad 453 tysiące posiłków, nie marnując tym samym 1 133 750 kg CO2. To tyle ile wyemitowałby samolot, wykonując 3273 loty z Warszawy do Londynu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 03.12.2020
Aktualizacja: 03.12.2020