#WzywamyPosiłki – akcja wsparcia dla środowiska medycznego. Partnerem strategicznym m.in. AmRest i McDonald’s

Udostępnij artykuł
[TYLKO U NAS] Celem inicjatywy jest skoordynowanie ogólnopolskiej akcji przekazywania posiłków całemu personelowi medycznemu i ludziom pracujących w szpitalach, którzy będą w tym trudnym czasie dawali z siebie wszystko na wielogodzinnych dyżurach, pracując ponad siły. Partnerami strategicznymi zostali m.in. AmRest, McDonald’s i Maczfit, a partnerem wspierającym Związek Pracodawców Hoteli, Restauracji i Cateringu.

Akcja ma charakter inicjatywy obywatelskiej i nie stoją za nią żadne firmy ani instytucje, ale staramy się o wsparcie jakiejś organizacji pożytku publicznego, która uwiarygodni i skoordynuje zbiórkę środków na ten cel w platformie crowdfundingowej. W tej chwili organizujemy struktury, szukamy partnerów logistycznych, gastronomicznych i wolontariuszy. Nie chcemy postępować nierozważnie ani nieostrożnie, dlatego przed podjęciem działań operacyjnych wszystko zostanie proceduralnie zatwierdzone z Ministerstwem Zdrowia i Głównym Inspektorem Sanitarnym – jesteśmy już w kontakcie z tymi instytucjami. W kolejnych postach będziemy przekazywać szczegóły dotyczące zbiórki, zgłoszeń dla wolontariuszy i chętnych do akcji gastronomów. Wirus buduje między nami dystans, ale pokażmy że nawet zachowując bezpieczną odległość potrafimy być razem bardziej niż wcześniej – czytamy na stronie akcji.

Jako pierwszy partner strategiczny z czterema markami (KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks) do akcji dołączył AmRest Polska, który zasila szpitale bezpłatnymi posiłkami i napojami. Poszczególne lokale dowożą dania do szpitali zakaźnych w całej Polsce, a Starbucks Polska zapewnia kawę i ciastka.

AmRest od 15 marca dostarczał posiłki na własną rękę. Odkąd dołączył do akcji, wszystko jest koordynowane przez #WzywamyPosilki, od których dostajemy informację, gdzie jest aktualnie zapotrzebowanie na jedzenie i właśnie tam je doręczamy – mówi w rozmowie z nami Izabela Winsztal, PR Manager Amrest.

Akcję wspiera także catering dietetyczny Maczfit, który również dołączył do grona partnerów strategicznych inicjatywy. Firma dostarcza posiłki do szpitali w potrzebie w całej Polsce.

Do grona partnerów strategicznych do dołączył także McDonald’s, który we współpracy z #WzywamyPosiłki bezpłatnie zapewnia wodę, sałatki, ciastka i kanapki i dowozi je do szpitali w potrzebie w całej Polsce.

W inicjatywę zaangażowali się także: Makarun, Amalia Brasserie, Food Harmony Catering, Restauracja Kuchnia Polska “Gąska”, Trattoria Pergamin – Nullo, Luki Fit Food – catering dietetyczny Love Catering, On Lemon Polska, FIT Concept, Wavelove, 7kuchni.pl, FEVER, FitFood, którzy podobnie, jak inne marki zostały partnerami strategicznymi akcji i bezpłatnie zaopatrują placówki szpitalne w jedzenie i napoje.

Działamy w zorganizowany sposób. Nie dowozimy posiłków tam, gdzie na razie nikt ich nie potrzebuje. Na terenie niektórych placówek musieliśmy rozstawić specjalne namioty, by móc bezpiecznie i bezkontaktowo dostarczyć jedzenie – wyjaśniają twórcy #WzywamyPosilki.

Przez pierwsze godziny akcji, razem z partnerami strategicznymi, udało się dostarczyć 1457 posiłków.

Za wsparcie i koordynacje akcji przy administracji państwowej odpowiada Związek Pracodawców HoReCa.

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 19.03.2020
Aktualizacja: 19.03.2020