Hotel Radisson otwiera swoje podwoje w Gdańsku

Udostępnij artykuł
Radisson Hospitality AB, spółka notowana na szwedzkiej giełdzie Nasdaq w Sztokholmie ogłasza otwarcie Radisson Hotel & Suites, Gdańsk. Jest to pierwszy hotel marki Radisson w Europie. Tym samym portfolio Radisson Hotel Group w Polsce wzrośnie do 17 hoteli oferujących prawie 3,8 tys. pokoi aktualnie dostępnych lub będących w przygotowaniu.

Nowo wybudowany Radisson Hotel & Suites, Gdańsk to ekskluzywny, inspirowany stylem skandynawskim obiekt z segmentu upscale, oferujący pełen zakres usług. Dysponuje 350 pokojami dla gości, w tym ponad 20 apartamentami. Mieści się tu także bar, czynna przez cały dzień restauracja, siłownia, centrum spa oraz basen. Przestrzenie bankietowo-konferencyjne zajmują obszar 1 tys. mkw. i obejmują salę balową, 13 pomieszczeń i sal konferencyjnych oraz foyer, które również może być zaaranżowane na potrzeby różnych wydarzeń.

Gdańsk jest trzecim najbardziej popularnym kierunkiem turystycznym w Polsce. To także nieformalna letnia stolica kraju odwiedzana przez turystów i całe rodziny. Usytuowany na zabytkowej Wyspie Spichrzów, Radisson Hotel & Suites, Gdańsk jest doskonale położony – z zabytkową Starówką i historycznym centrum miasta łączy go zaledwie jeden, przerzucony nad Starą Motławą most. Przechodzi on w ulicę Długi Targ – zagłębie sklepów i restauracji, przy której stoi rozsławiona fontanna Neptuna oraz Ratusz. Dworzec Główny (z połączeniami z Warszawą i Krakowem) oddalony jest o 1,5 km, a międzynarodowe lotnisko w Gdańsku znajduje się w odległości 17 km od hotelu.  Radisson Hotel & Suites, Gdańsk stanowi część kompleksu Deo Plaza, prestiżowej inwestycji mieszczącej nowoczesny apartamentowiec, sklepy i restauracje. Budynek nawiązuje w swym charakterze do tradycji architektonicznych Gdańska, jego forma jest jednak nowoczesna. W jego budowie szczególny nacisk położono na wykorzystanie wysokiej jakości materiałów, takich jak bursztyn bałtycki, ceramika, cegła, szkło i stal. Za projekt budynku odpowiadało biuro architektoniczne KD Kozikowski Design, a wnętrza hotelu zaprojektowano w pracowni LOFT Magdalena Adamus.

– Jesteśmy naprawdę dumni z otwarcia pierwszego hotelu marki Radisson w Europie. Wierzymy, że polski rynek, zwłaszcza duże turystyczne miejscowości, takie jak Trójmiasto mają ogromny potencjał. Obecnie prowadzimy tu działalność w trzech unikatowych nieruchomościach i stale je rozwijamy – powiedział Yilmaz Yildirimlar, wiceprezes regionu na Europę Środkowo-Południową dla Grupy Hotelowej Radisson.

– W dniu 4 marca otwarty został jeden z największych hoteli konferencyjnych położonych w samym centrum Starego Miasta Gdańska. Nasi Goście będą mieli niepowtarzalną okazję skorzystać z najwyższej jakości usług zapewnianych przez międzynarodową markę Radisson, jednocześnie czerpiąc przyjemność oraz inspiracje z bogatej, ponadtysiącletniej historii kultury tego wyjątkowego miasta – mówi Zbigniew Nowak, właściciel i prezes DEO Hotel.

– Jestem przekonana, że ten wyjątkowy hotel, oferujący usługi światowej klasy i wspaniałą przestrzeń konferencyjno-bankietową, stanie się międzynarodowym magnesem dla biznesu i turystyki. Ze względu na ogromny potencjał miasta, jesteśmy pewni, że hotel przyciągnie gości z całego świata – dodaje Marzena Kijak, dyrektor generalny Radisson Hotel & Suites, Gdańsk.

Radisson Hotel & Suites Gdańsk jest zarządzany przez spółkę Radisson Hospitality AB.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.03.2019
Aktualizacja: 07.03.2019