Batida: Jak przygotować się do świąt z wykorzystaniem e-commerce?

[SPECJALNIE DLA NAS] Dla sprzedaży okres przedświąteczny jest najważniejszym czasem w roku. Wiele firm liczy, że to właśnie w tym czasie wygeneruje największy zysk. W dobie obostrzeń pandemicznych, dynamika zachowań konsumentów wymusiła na organizacjach, zastosowanie nowych rozwiązań i usprawnień, mających na celu obronę udziału w rynku a często nawet przetrwanie. Zmiany te widoczne są szczególnie w obszarze sprzedaży – począwszy od kreacji nowych produktów, ich implementacji na rynek, aż po wyznaczenie nowych kanałów sprzedaży.

Firmy niezdolne do dopasowania swojej oferty do nowego modelu postaw konsumentów i prowadzące zastałą polityką działania, skazane są na niepowodzenie. Możemy śmiało założyć, że kreatywność i zaangażowanie w okresie pandemii, premiowane są podwójnie. Szczególnie dla branży, której asortyment oddziałuje bardzo intensywnie na emocje konsumentów – takiej jak jedzenie, alkohol, kawa, kosmetyki czy perfumy.

Siła nabywcza gastronomii w okresie lockdown’u, została w znaczącym stopniu ograniczona. Wpłynęło to na rozwój nowych trendów, które wyznaczają nową przestrzeń – miejsce, w którym produkt masowy, dotychczas wygrywający na półce ceną, jest wypierany a jego przestrzeń zajmuje ekspansja różnorodności. Batida przygląda się i analizujemy obecne potrzeby klientów. Dostrzega, że są różne i każde, na swój sposób wyjątkowe. Dlatego marka postawiła na zróżnicowanie oferty produktowej, starając się w maksymalnym stopniu wypełnić niszę i odpowiedzieć na obecne potrzeby klientów. Trendem, który w dobie pandemii zyskał na dynamice, jest wzrost udziału w rynku e-commerce. Prognozujemy, że w tym roku jeszcze więcej osób wybierze sklep internetowy zamiast stacjonarnego.

Wg. raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku, zakupy on-line robiło 16,5 mln Polaków.
Jak wynika z raportu ExpertSender „Zakupy online w Polsce w 2020” z sierpnia b.r., aż 11,2 proc.
osób robiących zakupy w sieci, robi to od niedawna (krócej niż 12 miesięcy). W tym roku do udziału w rynku e-sklepów ze świąteczną witryną, dołączyła Batida.

Marka postawiła na przejrzysty interfejs ułatwia poruszanie się na stronie. Jednocześnie zadbała, aby oferta produktowa korespondowała z obecnymi potrzebami konsumentów, stanowiła szeroki wybór asortymentu a same produkty dostępne na e-stronie zostały przypisane do odpowiednich kategorii.

Innym ważnym czynnikiem, zachęcającym do finalizacji zakupów w systemie on-line, jest szybka
i przewidywalna dostawa oraz pozytywne opinie klientów. Sklep internetowy należy przygotować do okresu świątecznego wielopłaszczyznowo.

Istotne jest odpowiednie zatowarowanie i zabezpieczenie łańcucha dostaw. Nie ma nic gorszego
niż nagłe braki magazynowe w okresie najintensywniejszej realizacji zamówień. Należy upewnić
się, że w czasie zwiększonego przyrostu leadów, firma będzie w stanie zadbać o szybką i sprawną obsługę klientów – od obsługi zapytań przez produkcję wyrobów, ich pakowanie oraz logistykę. W okresie przedświątecznym warto, także rozszerzyć obecny wachlarz usług o gwarancję bezpiecznej dostawy do okresu świąt czy możliwość pakowania produktów na prezent. Pamiętajmy również o wirtualnym magazynie, jakim jest serwer witryny. Należy sprawdzić jego wydajność, szczególnie gdy planujemy kompleksowe działania marketingowe, a w rezultacie sprowadzenie rekordowych liczb odsłon.

Jest sporo działań, które należy wykonać przed najgorętszym czasem zarówno w e-commerce jak i gastronomii. Dotyczy to działań on-page’owych i organizacyjnych w strukturze firmy. Zaletą dobrze wykonanej pracy, jest większy zysk oraz udział w rynku, który tym bardziej cieszy po trudnym roku dla gastronomii.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE październik-listopad 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.