Brak chętnych na WPUT w Katowicach

Udostępnij artykuł

Była to już kolejna próba prywatyzacji tej spółki. Przedsiębiorstwo jest właścicielem dwóch hoteli: Katowice w Katowicach oraz Bristol w Bytomiu. W ramach aukcji publicznej Ministerstwo zamierzało sprzedać jednemu nabywcy pakiet 59.500 udziałów stanowiących równowartość 85 proc. kapitału zakładowego spółki. Cena wywoławcza wynosiła 40 502 245 zł (680,71 zł za jeden udział).

Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Usług Turystycznych prowadzi działalność w trzech segmentach rynku, świadcząc usługi hotelarskie, gastronomiczne oraz wynajmując powierzchnie użytkowe. Hotele spółki posiadają kategorię dwóch gwiazdek i kierują swoją ofertę do klientów biznesowych oraz turystów indywidualnych z kraju i z zagranicy. Udział gości zagranicznych w ogólnym wynajmie w 2009 r. wyniósł 21,9 proc., natomiast goście krajowi stanowili 78,1 proc. wszystkich osób korzystających z usług hotelarskich.

– Rynek hotelarski ze względu na m.in. niedostateczną podaż miejsc noclegowych, planowane mistrzostwa Euro 2012 czy członkostwo Polski w Unii Europejskiej ma w Polsce bardzo dobre perspektywy rozwoju. Według analityków w Europie najczęściej rezerwowane są pokoje w hotelach w dwu- i trzygwiazdkowych i trend ten zaczyna być dostrzegany także w Polsce. Działalność spółki dobrze wpisuje się w obserwowane trendy. Jej strategia rozwoju zakłada stworzenie silnej i innowacyjnej w działaniu grupy pod marką Kultowe Hotele w standardzie „średni+”. Dzięki planowanym nakładom finansowym planowane jest podwyższenie standardu świadczonych usług. Główne działania obejmować będą modernizację obiektów: Hotel Bristol i Hotel Katowice – pisało Ministerstwa Skarbu Państwa w informacji kierownej do potencjalnych inwestorów.

Ministerstwo próbowało już w ubiegłym roku sprzedać udziały w katowickim WPUT. Wtedy ich kupnem były zainteresowane dwie firmy: Przedsiębiorstwo Opal Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach oraz Central Fund of Immovables Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi. Do transakcji jednak nie doszło.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.07.2010
Aktualizacja: 21.07.2010