Iglotex startuje z systemem eCommerce dla klientów dystrybucyjnych

Udostępnij artykuł
Grupa Iglotex jest wiodącym dystrybutorem żywności w Polsce dostarczającym do sklepów detalicznych i punktów gastronomicznych produkty mrożone, chłodzone i suche.  Na początku 2021 roku planuje udostępnić swoim klientom nowy kanał sprzedaży, przez który będą oni mogli składać zamówienia o każdej porze, jak również zapoznać się z pełną ofertą dystrybucyjną Grupy, aktualnymi promocjami, historią zamówień oraz skorzystać z wielu dodatkowych funkcjonalności. Platformę eCommerce B2B Grupa Iglotex wdraża we współpracy z firmą Infinite IT Solutions, która jest dostawcą eHurtowni i innych rozwiązań IT dla biznesu.

Rozwiązanie to pomaga zoptymalizować proces zbierania zamówień dystrybutora, między innymi dzięki dostępnej i łatwej w obsłudze platformie sprzedaży online oraz dostosowanej do potrzeb biznesowych integracji eHurtowni z jego systemami IT. Z drugiej strony eHurtownia w przejrzysty sposób prezentuje klientom dystrybutora jego całościową ofertę z możliwością szybkiego wyszukiwania za pomocą predefiniowanych filtrów, pokazuje w jednym miejscu wszystkie aktualne promocje, archiwalnezamówienia i dokumenty, włącznie z nierozliczonymi płatnościami, i wiele więcej. eHurtownia daje ponadto wiele korzyści dla dostawców Iglotex poprzez dostarczenie klientom dystrybucyjnym kompleksowej informacji nt. ich produktów, w tym szczegółowe opisy, zdjęcia oraz filmy. Daje również możliwość promowaniem ich produktów poprzez reklamę na stronie www eHurtowni, lepsze pozycjonowanie przy wyszukiwaniu lub organizowanie dedykowanych akcji promocyjnych dla klientów tego kanału sprzedaży.

Digitalizacja sprzedaży przyszłością handlu

Iglotex dzięki współpracy z Infinite stawia na cyfrową transformację handlu.

Będąc wiodącym dystrybutorem żywności w Polsce zależy nam by sprostać wymaganiom rynku oraz zmieniającym się preferencjom naszych Klientów. Wejście w sprzedaż online i rozwój tego kanału postrzegamy jako krok milowy zgodny z naszą długoterminową strategią Grupy. Sama decyzja zapadła przed wybuchem globalnej pandemii koronawirusa w 2020 roku, która dodatkowo ją uzasadniła poprzez wzmocnienie zachodzących na rynku długoterminowych trendów – mówi Józef Kostecki, Dyrektor ds. Projektów i Procesów w Iglotex S.A. odpowiedzialny za wdrożenie eHurtowni.

eHurtownia to sprawdzone na rynku narzędzie stworzone na bazie wieloletnich doświadczeń naszych klientów, które możemy dostosowywać do specyficznych potrzeb danego biznesu. Zakres oferowanych funkcjonalności jest bardzo duży – od indywidualnych ofert, cen, wielu rodzajów promocji, spersonalizowanych bannerów reklamowych, komunikatów, dokumentów, raportów po elektroniczne płatności Przelewy24 – mówi Przemysław Wilkołazki, kierownik projektu po stronie Infinite.

Klienci jako priorytet

Kluczowe dla zbudowania przejrzystej i atrakcyjnej dla klientów Iglotex oferty dystrybucyjnej w eHurtowni było równoległe wdrożenie narzędzia klasy PIM. Istotnie wsparło ono proces budowania i ubogacenia oferty dystrybucyjnej poprzez zeskładowanie w jednym miejscu wszystkich niezbędnych informacji produktowych oraz zwizualizowanie produktów za pomocą zdjęć.

Dzięki eHurtowni i wdrożonemu w tle narzędziu PIM Klienci firmy Iglotex otrzymują dostęp do indywidualnej oferty zawierającej ponad 8000 SKU. Mogą w dowolnej chwili: skompletować i wysłać zamówienie, sprawdzić status swojego zamówienia, przejrzeć faktury, płatności, aktualne promocje, zdjęcia produktów, przepisy czy nawet dołączone przez producentów materiały video, co adresuje również potrzeby dostawców i wyraźnie odróżni nas od konkurencji w tym zakresie  –  dodaje Józef Kostecki z Iglotex.

Wszystkie zamówienia trafiają bezpośrednio do systemu ERP, co bezpośrednio przekłada się na efektywność całego procesu realizacji zamówień, a z drugiej strony dzięki eHurtowni proces jest bardziej transparentny dla klientów.

Skuteczne wsparcie dla handlowców

System eHurtownia z założenia ma wspomagać pracę przedstawicieli handlowych  w terenie. Pozwala przedstawić klientom w jednym miejscu całą ofertę dystrybucyjną Iglotex, wszystkie aktualne promocje i informacje, które do tej pory możliwe były jedynie za pośrednictwem handlowca w trakcie bezpośredniej wizyty lub zamówienia składanego telefonicznie. Ponadto przedstawiciel handlowy zyskuje również dostęp do uporządkowanej oferty, która jest również dla niego dodatkowym źródłem informacji oraz narzędziem sprzedażowym dzięki możliwości zaprezentowania np. zdjęć produktów, czy informacji na temat składu, kraju pochodzenia lub ilości porcji. Dzięki temu klient może składać zamówienie o dogodnej dla siebie porze, a handlowcy mogą zaoszczędzony czas poświęcić w rozwój podległego im rynku poprzez rozwój relacji handlowych i dodatkowej sprzedaży u istniejących klientów lub pozyskanie nowych.

Nowe możliwości i korzyści dla producentów

Dzięki platformie zyskujemy również dodatkowe narzędzia w obszarze promocji, zamówień i marketingu. Nie chodzi tylko o banery reklamowe pozwalające naszym klientom wyświetlić dodatkowe informacje lub wybrane towary producenta w ofercie, ale też ubogacenie produktu w postaci załączników, zdjęć i materiałów video dostarczanych przez producentów, obsługę towarów na zamówienie czy nowe rodzaje promocji – mówi przedstawiciel Iglotex.

Nowością, którą zamierza wykorzystywać grupa jest rozbudowany system promocji, który udostępnia m.in. personalizację reklam i szeroki wachlarz narzędzi marketingowych.

Iglotex jest czołowym producentem i dystrybutorem żywności mrożonej w Polsce (w tym warzyw i owoców, produktów kulinarnych – m.in. pierogów, pyz, kopytek, pizzy i zapiekanek oraz frytek) oraz jedną z największych firm oferujących serwis dla klientów rynku HoReCa. Jako producent cross-kategorialny Iglotex obsługuje w wymienionych kategoriach około 25% rynku, zarówno pod marką własną Proste Historie, jak też dostarczając sieciom detalicznym produkty pod markami obcymi. Marka Proste Historie jest kluczową marką własną na rynku detalicznym, jest liderem sprzedaży w kategorii mrożonych produktów kulinarnych oraz zapiekanek mrożonych, wiceliderem w kategorii warzyw i owoców mrożonych, pizzy mrożonej oraz produktów podsmażanych, w tym frytek. W kanale Small Format (tj. sklepy tradycyjne / małoformatowe) marka Proste Historie znajduję się na liście TOP 10 najlepiej sprzedających się marek w kategorii produktów mrożonych. Grupa Iglotex posiada rozbudowaną ogólnopolską strukturę dystrybucji (19 centrów dystrybucyjnych oraz 4 cross-docków), realizującą usługi dla 45 tys. klientów detalicznych i gastronomicznych w całej Polsce. Aktualnie grupa posiada trzy fabryki – w Skórczu i dwa zakłady w Tarnowie. Grupa zatrudnia łącznie ponad 2000 pracowników. W ramach wieloletniej działalności społecznej grupa systematycznie wspiera ponad 50 instytucji i placówek, jak również jest sponsorem wielu eventów sportowych, edukacyjnych i kulturalnych.

Infinite IT Solutions – dostawca nowych technologii i rozwiązań IT dla biznesu z wieloletnim doświadczeniem w wielu sektorach na terenie Polski, Europy i Bliskiego Wschodu. Lider branży paperless, którego systemy na co dzień funkcjonują w tysiącach firm.  Flagowym produktem jest Infinite Paperless – kompleksowe rozwiązania dla przedsiębiorstw, które pozwalają wyeliminować papier z obiegu i przejść na znacznie szybsze oraz efektywniejsze działania online. Od podpisywania elektronicznego po archiwizację dokumentów firmowych, rozwiązania dla transportu, magazynu, kadr, sprzedaży, ecommerce B2B, wykonywanie czynności biurowych takich jak opłacanie faktur, rozliczenia jak również elektroniczny obieg dokumentów. Zdobywca Gazeli Biznesu oraz Diamentów Forbes’a.

www.infinite.pl

Tekst powstał we współpracy z firmą Infinite .

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 21.12.2020
Aktualizacja: 21.12.2020