J.W.Construction: 130 mln zł na inwestycje

Udostępnij artykuł

– Wartość nominalna każdej obligacji wynosić będzie 100 tys. zł, termin wykupu obligacji został ustalony na dzień 25 czerwca 2013 r. Obligacje zostaną zaoferowane do objęcia wyłącznie inwestorom kwalifikowanym – podała spółka w komunikacie.

Uruchamiane przez J.W.Construction inwestycje komercyjne obejmują cztery projekty biurowe o łącznej powierzchni użytkowej 72 tys. mkw. oraz planowany projekt hotelowo-komercyjny we Wrocławiu o łącznej powierzchni użytkowej 4546 tys. mkw. Operatorem większości powierzchni we wrocławskim projekcie będzie Grupa Hilton. Dwa projekty komercyjne (w tym projekt wrocławski) znajdują się obecnie w fazie realizacji, trzy kolejne planowane są do uruchomienia w ciągu roku.

Realizacja kompleksu Ovo z hotelem Hilton opera się na joint venture, w której J.W. posiada 50 proc. udziałów. W ramach projektu do końca II kwartału 2012 r. powstanie około 28,5 tys. mkw. powierzchni hotelowej (około 206 pokoi), której operatorem zostanie Hilton, oraz 16,517 tys. mkw. powierzchni o charakterze biurowym, handlowym i mieszkaniowym.

Ponadto plany inwestycyjne spółki na lata 2010-2011 zakładają rozpoczęcie projektów deweloperskich na części posiadanych gruntów mieszkaniowych oraz komercyjnych projektów deweloperskich. Spółka monitoruje również rynek pod kątem nabycia nowych gruntów lub projektów pod przyszłe inwestycje, które pozwolą na przyspieszenie rozwoju w przyszłości.

– Opisane powyżej plany inwestycyjne wymagać będą poniesienia znaczących nakładów inwestycyjnych. Środki pozyskane z niniejszej emisji obligacji będą jednymi ze źródeł finansowania podejmowanych projektów mieszkaniowych i komercyjnych oraz potencjalnych zakupów gruntu – podała spółka.

J.W. Construction to największy polski deweloper mieszkaniowy, obecny przede wszystkim w Warszawie, ale także w innych miastach kraju: Łodzi, Gdyni i Katowicach oraz za granicą. Grupa zarządza siecią Hotele 500, w skład której wchodzą cztery obiekty.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.06.2010
Aktualizacja: 21.06.2010