Janusz Palikot szuka inwestorów. Chce otworzyć 10 destylarni w całej Polsce

Udostępnij artykuł
Do udziału w biznesie znów zaproszono społeczność inwestorów przez kampanię Alembik Polska, promowaną na platformie Crowdway.pl. Cel to pozyskanie do 4,185 mln zł na realizację pomysłu. Minimalna wartość inwestycji to 270 zł.

Po 12-letniej przerwie, Janusz Palikot wrócił do biznesu alkoholowego w 2018 roku kupując Browar Tenczynek od Grupy BRJ. Przy wsparciu inwestorów crowdfundingowych rozwija też spółki: Tenczyńska Okovita, która będzie produkować małopolską gorzałkę – okowitę oraz Tenczynek Bezalkoholowe. Ta druga zajmie się dealkoholizacją piw.

Kolejny, odrębny od pozostałych spółek koncept Janusza Palikota, to Alembik Polska. Nowo powstała spółka uruchomi do końca trzeciego kwartału 2021 roku sieć Alkotek w 10 miastach. W lokalnych destylarniach, otwartych dla gości produkowana będzie wódka rzemieślnicza Palikot, a także inne mocne alkohole – w każdym z punktów inny. Na miejscu dostępne będą również piwa kraftowe i rzadkie trunki rzemieślnicze z importu oraz autorskie menu inspirowane kuchnią śródziemnomorską i kaukaską. Głównym centrum zysku stanie się produkcja i sprzedaż własnych destylatów. Pierwsze cztery lokale powstaną jeszcze w tym roku.

Pomysł na budowę sieci Alkotek kiełkowała w mojej głowie od dłuższego czasu. Obserwowałem rozwój tego typu przedsięwzięć w Niemczech i USA i spodziewam się, że mają olbrzymi potencjał także w Polsce. Nasi rodacy zmienili w ostatnich latach kulturę spożywania alkoholu. Są otwarci na smaki regionalne, odkrywanie trunków przygotowywanych według tradycyjnych receptur. Cenią jakość, świeżość i oryginalność serwowanych alkoholi. To wszystko znajdą w naszych Alkotekach – powiedział Janusz Palikot.

Kluczowym wyposażeniem każdej z Alkotek będzie alembik służący do destylacji okowity, ginów i innych alkoholi. Każdy lokal będzie wytwarzał inny rodzaj jakościowego destylatu w limitowanych ilościach (do 800 butelek miesięcznie). Produkt będzie sprzedawany na miejscu, a także w siostrzanych lokalach, a także on-line, za pośrednictwem partnerów spółki.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – MARZEC 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Najważniejszym destylatem Alkotek będzie wódka kraftowa ‘Palikot’. Jednak 10 alembików do destylacji umożliwi nam produkowanie tyluż różnych alkoholi w jednym czasie. Dzięki temu będziemy szybko reagować na trendy rynkowe, które wskazują na wzrost zainteresowania rzemieślniczych produkcji wódki, ginów, whisky czy rumów – powiedział Janusz Palikot.

W selekcji alkoholi znajdą się alkoholowe „perełki” z importu oraz piwo kraftowe z kegów. Tu pojawią się najciekawsze propozycje piw z polskich i europejskich browarów rzemieślniczych. Lokale będą koncentrowały się na specjalnych edycjach i premierach, a także lokalnych kooperacjach. W ofercie znajdować się będą również piwa z Browaru Tenczynek. Całość menu zamkną dania inspirowane m.in. książką „Piwo i dobre jedzenie” Janusza Palikota. Dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej, każda z Alkotek umożliwi rezerwację stolika oraz wybór alkoholu i jedzenia jeszcze przed wyjściem z domu.

Crowdfunding i rozwój

Strategia Alembik Polska zakłada osiągnięcie w 2021 roku przychodów w wysokości 12 mln zł, w tym 5,7 mln zł ze sprzedaży destylowanych w Alkotekach oraz podwojenie tych wartości już w 2022 roku. Spółka oczekuje osiągnięcia zysku netto w przyszłym roku na poziomie 1,9 mln zł oraz blisko 3,9 mln zł w roku kolejnym.

Do udziału w tworzeniu sieci Alkotek Janusz Palikot zaprasza społeczność inwestorów. Emisję akcji Alembik Polska SA wspiera kampania crowdfundingowa o wartości do 4,185 mln zł,promowana na platformie Crowdway.pl. Inwestorzy oprócz akcji spółki i prawa do dywidendy, otrzymają benefity crowdfundingowe, w tym zniżki i zaproszenia na noce premier w Alkotekach, zamówienia urodzinowe za kwotę do 2000 zł w prezencie czy instalacja prywatnego tapu w domu inwestora.

Z radością powitaliśmy kolejną już spółkę i projekt prezesa Janusza Palikota na platformie Crowdway.pl. Sukcesy poprzednik kampanii pokazały poparcie dla jego projektów w branży alkoholowej, a postępy w realizacji strategii spółek Tenczyńska Okovita i Tenczynek Bezalkoholowe potwierdzają wartość tej marki nazwiska ‘Palikot’. Nowy projekt również przedstawia się bardzo interesująco – powiedział Jakub Niestrój, prezesCrowdway.pl.

W przypadku realizacji 100 proc. wartości kampanii spółka przeznaczy 1,5 mln zł na zakup 10 alembików i 1,5 mln zł na wyposażenie lokali. Pozostałe środki wyda na sprzęt do wyszynku piwa (tapy) do 10 lokali, stworzenie aplikacji oraz koszty akcyzy, marketingu, importu, środki obrotowe. Uruchomienie pierwszych trzech lokali nastąpi do końca br., zaś pozostałych 6 punktów ruszy do końca III kwartału 2021.Wypłata dywidendy jest przewidywana od roku obrotowego 2022.

Alembik Polska to już trzecie przedsięwzięcie Janusza Palikota, które zamierza zrealizować wspólnie z crowdinwestorami. W 2019 roku na rozwój Tenczyńskiej Okovity SA zebrał 4,18 mln zł, a na przełomie wiosną 2020 pozyskał 4,176 na budowę spółki Tenczynek Bezalkoholowe SA. Obie kampanie promowane były na platformie Crowdway.pl. Wszystkie trzy spółki stanowią samodzielne koncepty biznesowe.

Szczegółowe informacje o zbiórce na alembikpolska.pl oraz www.crowdway.pl.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 04.06.2020
Aktualizacja: 04.06.2020