Łukasz Konieczny ze Stock Polska o sektorze HoReCa w postcovidowej rzeczywistości

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Miesiące lockdownu, a także bardzo ograniczone przychody z segmentu HoReCa zmusiły nas nie tylko do głębokiej analizy sytuacji bieżącej, ale również do stworzenia kilku możliwych scenariuszy „postcovidowych”. Zintensyfikowaliśmy naszą obecność w Internecie. Promocje, szkolenia i komunikacja w kanałach social media stały się w najważniejszą formą kontaktu z klientem i konsumentami – mówi Łukasz Konieczny, dyrektor ds. rozwoju rynku i sprzedaży specjalistycznej Stock Polska w komentarzu przygotowanym na potrzeby Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2022.

Podczas pierwszego lockdownu uruchomiliśmy platformę komunikacyjną Bar is Us. BarIsUs.pl to aplikacja mobilna dedykowana zawodowym barmanom, stworzona z myślą „od ludzi baru, dla ludzi baru” przez Stock Polska. W ramach struktur firma postanowiła zreorganizować dział edukacyjno-szkoleniowy w celu zwiększenia zasięgu i dotarcia z działaniami w regionach. Na czele działu stanął Janusz Trendewicz, doświadczony brand amabasador marek. W ramach nowej struktury przeprowadziliśmy już setki godzin bezpłatnych szkoleń i webinarów dla naszych klientów i konsumentów. Intensywność tych działań pozwoliła nam dotrzeć do odbiorców, do których nie dotarlibyśmy w wyniku działań konwencjonalnych.

Uległa zmianie również struktura naszego modelu operacyjnego. Kompetencje przedstawicieli handlowych, dedykowanych dotychczas wyłącznie do obsługi kanału gastronomicznego, zostały poszerzone o obsługę sklepów specjalistycznych, travel retail oraz rynku B2B. Model łączący te kanały dał nam możliwość pełnego wykorzystania struktur personalnych oraz potencjału rynku sprzedaży specjalistycznej, znacznie go poszerzając. Ponadto zachowaliśmy w pełnym wymiarze aktywacje konsumencko-promocyjne, jedynie skupiając ich zasięg do okresu letniego.

Nowe współprace

Panującą pandemia odbija się znacząco na dotychczasowym kształcie tradycyjnej gastronomii. Liczba lokali gastronomicznych względem roku 2019 zmniejszyła się o 17 proc. Sprzedaż spadła o 28,5 mld PLN (dane na podstawie raportu Rynku gastronomicznego GFK 2021). Pozytywnym prognostykiem są wyniki za okres czerwiec – grudzień 2021. Są bardzo zbliżone do roku 2019, gdzie 2019 rok był najlepszym rokiem dla polskiej gastronomii w historii. Dlatego też jestem przekonany, że gastronomia szybko wróci na tor dotychczasowego rozwoju. Ludzie są niezwykle spragnieni kontaktów międzyludzkich, wyjść do restauracji i spotkań w gronie najbliższych.

Dodatkowo z początkiem 2022 roku Firma Stock Polska nawiązała współpracę z DeKuyper Royal Distillers – holenderskim producentem alkoholi destylowanych i likierów. W portfolio znajdują się m.in.: Triple Sec, Blue Curacao czy Peach Tree. Partnerstwo z DeKuyper Royal Distillers traktujemy jako szansę na wzrost dla obu stron. Naszym wspólnym celem będzie efektywne wykorzystanie potencjału produktowego dla rozwoju sprzedaży wszystkich kategorii. W tym likierów, wódek premium, ginów czy win musujących. Ta strategia umożliwi nam dalszy rozwój portfolio Stock Polska oraz jego dalszą premiumizację, ale również wykorzystanie wieloletniego doświadczenia nowego partnera w tworzeniu cocktaili i ciekawych połączeń smakowych. Bardzo ważna będzie dla nas też edukacja, zwiększanie świadomości konsumpcji cocktaili oraz kształtowanie nowych trendów wśród polskich konsumentów oraz w gastronomii.

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.