Najświeższe dane odnośnie rynku produktów roślinnych – konferencja Plant-Powered Perspectives wystartuje już jutro

Udostępnij artykuł
Ten rodzaj żywności zyskuje na popularności, dotychczas jednak brakowało szczegółowych danych odnośnie wielkości polskiego rynku produktów roślinnych. Eksperci m.in. Nielsen, Żabki, Burger King, EIT Food zaprezentują najświeższe dane podczas konferencji Plant-Powered Perspectives, która odbędzie się w formacie online już 8 i 9 października. Czasopismo Nowości Gastronomiczne i newsowy portal Horecanet.pl objęły wydarzenie patronatem medialnym. Dla naszych czytelników organizatorzy przygotowali specjalny kod: BROGB2B, po wpisaniu którego za darmo można zarejestrować się na wydarzenie.

Temat roślinnych, innowacyjnych alternatyw białka zwierzęcego budzi szerokie zainteresowanie, zarówno wśród start-upów, jak i firm o ugruntowanej pozycji na rynku. Coraz więcej polskich firm (Tarczyński, Sokołów, OSM Łowicz, Bakoma i inne) inwestuje w roślinne substytuty mięsa i nabiału. Konferencja Plant-Powered Perspectives, której organizatorem jest kampania RoślinnieJemy, to największe w Polsce wydarzenie poświęcone roślinnym innowacjom. Wydarzenie odbędzie się w formie online już 8-9 października i będzie skupiać ekspertów z szeregu dziedzin – podczas konferencji swoimi spostrzeżeniami będą dzielić się przedstawiciele Polskiej Akademii Nauk oraz rodzimych roślinnych przedsiębiorstw, takich jak Primavika, czy Dobra Kaloria. Swoje pomysły na lepszy system produkcji żywności zaprezentują także zupełnie nowe, lokalne start-upy. Szczególną uwagę producentów żywności powinna skupić sesja technologiczna, gdzie dowiedzieć się będzie można o najnowszych rozwiązaniach w zakresie produkcji roślinnego mięsa i nabiału.

Innowacje w branży spożywczej to obszar, którego rzeczywisty potencjał jeszcze wciąż trudno określić, jednak z pewnością obok stricte ekonomicznych wartości, warto zwrócić uwagę na możliwość tworzenia bardziej sprawiedliwego i przyjaznego środowisku systemu wytwarzania żywności dla rosnącej populacji – mówi Maciej Otrębski, organizator Plant-Powered Perspectives. Fakt, że w naszej konferencji udział wezmą przedstawiciele dość rozległych gałęzi żywnościowego sektora gospodarki potwierdza, jak ważny to temat – dodaje Otrębski.

Celem konferencji RoślinnieJemy, obok dzielenia się wiedzą i przybliżaniem najciekawszych trendów i inicjatyw związanych z produkcją żywności, jest wzmacnianie rodzimego systemu innowacji ukierunkowanego na zrównoważony i sprawiedliwy system produkcji żywności. Dlatego m. in. powstała sesja Plant-Powered Pitching, a w organizację wydarzenia zostali zaangażowani tacy partnerzy jak EIT Food, Foodtech.ac, czy Food Forward.

O rozwój ekosystemu innowacji w branży rolno-spożywczej dba EIT Food – największa europejska inicjatywa mająca na celu budowanie zrównoważonego sektora rolno-spożywczego, odpowiadającego na wyzwania przyszłości. EIT Food jest konsorcjum łączącym kluczowe firmy spożywcze, ośrodki badawcze, uniwersytety i start-upy z całej Europy. Projekty wspierane przez EIT Food to między innymi łódzki Napiferyn Biotech, belgijskie Peace of Meat, czy Aleph Farms – izraelski start-up skupiony na rozwijaniu koncepcji mięsa hodowanego komórkowo. Eksperci EIT Food zaangażowani są także w konferencję Plant-Powered Perspectives – Luigi Pomponio z VTT przybliży koncepcję zrównoważonego wytwarzania białka roślinnego przy wykorzystaniu innowacyjnych metod produkcji, Marta Kopcewicz z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk przedstawi rezultaty projektu badawczego V-Place.

Rejestracja na konferencję i program wydarzenia: https://roslinniejemy.org/konferencja/2020

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 07.10.2020
Aktualizacja: 07.10.2020