Od bellboya do dyrektora hotelu – historia Michaela Hopfa z The Westin Warsaw

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Jego kontakt z branżą zaczyna się w jednym z najsłynniejszych hoteli na świecie – Adlon Kempiński w Berlinie. A ponieważ Michael Hopf pochodzi z Berlina, tam się urodził, wychowywał i uczył, to dokładnie wiedział, że to miejsce jest szczególne. Odwiedzane przez głowy najważniejszych państwa, znanych aktorów i majętnych mieszkańców miasta.

Był rok 1999. Michael Hopf wysyła swoje CV do Adlona i natychmiast dostaje zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Od razu ma wybór – kucharz albo bellboy. Wybiera to drugie. Dzięki takiemu startowi Michael poznaje hotel od podszewki, co ma ogromne znaczenie w pracy, którą teraz wykonuje. Ale zanim został General Managerem hotelu The Westin Warsaw minęło ponad 20 lat. W tym czasie pracował w słynnym hotelu Villa d’Este nad jeziorem Como w Lombardii, należącym do średniowiecznego rodu d’Este, w Saint Moritz, Londynie, Paryżu, Baku i Moskwie. Najwięcej czasu przepracował jako concierge. Zapytany o najciekawsze sytuacje, które przytrafiły mu się w trakcie kariery, wymienia kilka naprawdę zabawnych historii.

Prywatny lokaj Hillary Clinton

Jak się dowiedzieć, że dzięki uprasowaniu gazety, palce nie brudzą się od tuszu? Zostać prywatnym lokajem sekretarza stanu Stanów Zjednoczonych Hillary Clinton.

Królowa Brytyjska spotyka kanclerz Niemiec…

i zatrzymuje się w hotelu Adlon, a ty jesteś nie tyle lokajem Królowej – tych wozi ze sobą z Wielkiej Brytanii – ale conciergem. Poziom serwisu i gościnności, który jest wymagany w takiej sytuacji, przewyższa chyba wszystkie

inne sytuacje. Szpaler bellboyów, czerwony dywan, ulubiona zupa, obsługa Rolls Roysa (także przywiezionego prosto z Wielkiej Brytanii) – to może nie brzmi jak ogromne wyzwanie, ale w przypadku Elżbiety II, było sporym wydarzeniem. A mówi to osoba, która w karierze concierga obcowała z sir. Seanem Connerym, Dustinen Hoffmanem, Angeliną Jolie, Piercem Brosnanem, Hugh Grantem, wieloma znanymi politykami.

Najdroższe 25 róż

Hotel Baltschug Kempinski, Moskwa. I pewien specyficzny, bajecznie bogaty gość, który zamawia na jutro 50 róż. Jest – 30 stopni; to styczeń w Rosji. Nie ma w mieście róż, nie ma czasu, szybka decyzja. Kwiaciarnia, która ma róże, o które chodzi gościowi, jest w RPA. Michael zamawia róże, karton z lodem, kupuje bilet lotniczy – dla róż! – z Kapsztadu do Moskwy, płaci za to kilka tysięcy Euro. Kwiaty przylatują o czasie. Na 50 zamówionych 25 ocalało (reszta zmarzła).
Od 2017 roku Michael Hopf jest w Polsce. Od blisko trzech lat zarządza hotelem Westin w Warszawie. W wolnym czasie biega, pływa i jeździ na rowerze (dawniej brał udział w Triathlonach, raz przebiegł też maraton). Uwielbia podróże, azjatycką kuchnię i dobre wino. Od października 2020 przez co najmniej półtora roku znów blisko mu będzie do Berlina – ze względu na studia MBA. Szkoła, którą wybrał to ESMT. – Poza chęcią pogłębienia merytorycznej wiedzy w obszarze prowadzenia firmą czy jej finansów i poznania trendów w zarządzaniu organizacją zdecydowałem się na MBA, aby poznać ciekawych ludzi, którzy pracują w innych niż hotelarstwo czy turystyka branżach. Myślę, że będziemy mogli wymienić się wieloma doświadczeniami i wspólnie inspirować w trakcie studiów – komentuje decyzję o rozpoczęciu MBA Michael Hopf.

Tekst został opublikowany w ramach cyklu:
Dyrektorzy hoteli sieci Marriott w Polsce w:

ŚWIAT HOTELI wrzesień-październik 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 04.11.2020
Aktualizacja: 04.11.2020