Świąteczny Stół Pajacyka startuje 4 grudnia

Udostępnij artykuł
Tego dnia właściciele lokali gastronomicznych przekazują 10 proc. dziennego obrotu na rzecz osób potrzebujących wsparcia żywnościowego. Jak włączyć się do akcji pomimo restrykcji epidemicznych?

Koniec tego bardzo trudnego roku, który szczególnie mocno odczuła branża gastronomiczna, może przynieść dużo dobrego – do 22 listopada każdy lokal gastronomiczny może zgłosić udział w Świątecznym Stole Pajacyka. Dzięki temu, zamawiając posiłki w restauracjach biorących udział w akcji, będzie można wesprzeć prowadzony przez Polską Akcję Humanitarną program dożywiania, ale także pomóc poszkodowanej przez pandemię gastronomii.

Zdajemy sobie sprawę z położenia, w jakim znalazła się gastronomia – mówi Anna Zubala z PAH. – Ale nie poddajemy się, bo wielu restauratorów wie, że cel jest szczytny i spodziewają się, że w dniu akcji z ich usług skorzysta więcej klientów. 

Do akcji dołączają zarówno duże sieci gastronomiczne, jak i mniejsze restauracje rodzinne czy kawiarnie. W tym roku szczególną rolę odegrają także punkty, które prowadzą wyłącznie sprzedaż na wynos, a także cateringi dietetyczne. Dzięki współpracy z aplikacjami obsługującymi dowóz posiłków, wzięcie udziału w Świątecznym Stole Pajacyka jeszcze nigdy nie było tak łatwe.

Pozyskane w ramach akcji środki finansują program dożywiania „Pajacyk” w polskich szkołach, w ramach którego dzieci mogą zjeść często jedyny pełnowartościowy i ciepły posiłek w ciągu dnia. Dodatkowo, ze względu na prawie dwukrotny wzrost liczby osób głodujących na świecie w tym roku, wsparciem żywnościowym zostaną objęte także osoby w krajach, w których PAH działa od lat.  

W zeszłym roku, dzięki pomocy właścicieli lokali gastronomicznych w całej Polsce, udało się zebrać ponad 200 tys. zł, dzięki czemu sfinansowano blisko 41 tys. posiłków dla dzieci.

By zarejestrować swój lokal do udziału w akcji, wystarczy do 22 listopada wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy: www.pajacyk.pl/ssp/dla-restauratorow.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE październik-listopad 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 17.11.2020
Aktualizacja: 17.11.2020