Wielki comeback starych jeansów dzięki Blycolin

Udostępnij artykuł

…Każdy z nas ma je w swojej garderobie, różnią się krojem, wzorem i zdobnictwem, ale łączy je cecha wspólna. Jest to bawełna z której powstają.

Do niedawna większość zużytych par spodni trafiała na śmietnik. Jednak teraz tendencja ulega zmianie. Coraz więcej firm używa wtórnie przetworzonego surowca do produkcji. Również Blycolin idąc z duchem czasu, opracowuje nowe koncepcje i ekologiczne linie produktów. Po nawiązaniu współpracy z holenderską firmą Blue LOOP Originals i latach testów, powstał ekologiczny materiał Comeback. Składa się w ¾ ze znoszonych jeansów, które za pomocą maszyn strzępiących o dużej mocy, przetwarzane są na włókna bawełniane. Jako dodatek stosowane są przetworzone butelki PET. W procesie produkcji nie używa się wody ani barwników, co pozwala zredukować koszty i zadbać o środowisko naturalne. Pierwsze prototypowe tekstylia zostały dostarczone do holenderskiego klienta, apartamentowców De Goulden Stroom zlokalizowanych przy plaży Vlissingen. Ich dyrektor, Joost van Damme nie krył swojego entuzjazmu. Według niego świadome podejście do gospodarki odpadami, ekologicznej żywności i  zielonej energii jest coraz częściej doceniane wśród gości hotelowych. Każdy produkt Comeback ma po wewnętrznej stronie etykietę, która informuje o pochodzeniu produktu i dokładnym składzie procentowym materiałów z recyklingu.

Przedsięwzięcie Comeback to początek nowej drogi ku gospodarce okrężnej. Poprzez ponowne zastosowanie surowca, redukcję odpadów tekstylnych, brak użycia wody i barwników powstał materiał wysokiej jakości, który jest mocny, wytrzymały i odporny na gniecenie. Dzięki temu idealnie nadaje się do użycia w pokojach hotelowych. Kto wie, może za kilka lat tekstylia o niebieskim pigmencie znajdą zastosowanie w każdym pokoju ? Dzięki Blycolin historia piszę się na nowo.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.03.2018
Aktualizacja: 07.03.2018