Innowacyjna kampania Pizza Portal

Udostępnij artykuł
Pierwsza platforma w Polsce do zamawiania jedzenia przez internet rozpoczyna nową kampanię pod hasłem „GIF me food”. Głównym narzędziem komunikacyjnym są animowane GIFy zakorzenione w sposobie komunikacji internautów. Realizując strategię „digital first”, spoty przygotowane w pierwszej kolejności do publikacji w internecie, będą także emitowane w telewizji. Dzięki nowej platformie komunikacji PizzaPortal.pl chce podkreślić internetowość swojej działalności, różnorodność potraw dostępnych na portalu oraz wygodę korzystania.

Nowa kampania PizzaPortal.pl bazuje na symbolice i sposobie komunikacji świata online. Spoty nie opowiadają linearnej historii, ale wykorzystują krótkie, zapętlone sceny znane z animowanych GIFów czy memów internetowych, które w zaskakujący sposób oddają charakter i ideę portalu. Historie odwołują się do realiów związanych z zamawianiem jedzenia, takich jak spotkanie ze znajomymi czy mecz piłkarski, a tempo ich zmian jest bardzo szybkie – takie jak informacji w sieci. Cała kampania realizowana jest pod hasłem „GIF me food”.

– Początkowo może wydawać się, że nasza nowa kampania, której fundamentem są animowane GIFy, skierowana jest tylko do ludzi młodych. Nie jest to jednak prawdą. GIFy osadzone są w kulturze interetu już od ponad 20 lat, stanowiąc ponadpokoleniowy język komunikacji. Dlatego na nasze reklamy zwróci uwagę nie tylko student, ale także 40-latek pamiętający słynną animację „Dancing baby”, która była jednym z pierwszych GIFowych virali na świecie. Sięgamy po technikę komunikacji i symbolikę silnie zakorzenioną w DNA internetu, by jeszcze bardziej podkreślić spójność tych realiów z ideami platformy do zamawiania jedzenia online – mówi Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu PizzaPortal.pl.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – PAŹDZIERNIK 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Animowane GIFy już kilkadziesiąt lat temu zdobyły serca użytkowników internetu. W erze przed powszechnie dostępnym video internetowym, używane były do tworzenia pierwszych virali, a w początkowej fazie rozwoju internetu wykorzystywane także w marketingu – do tworzenia prostych animacji w komunikacji marek. Przetrwały próbę czasu, stając się ostatecznie ilustracją emocji, poglądów i nastrojów w codziennych rozmowach internautów w XXI w.

– Tworząc nową platformę komunikacyjną postanowiliśmy skoncentrować się na języku i otoczeniu, w jakim komunikują się i przebywają codziennie nasi klienci. Dlatego przy tworzeniu fundamentów strategii zastosowaliśmy podejście „digital first”, gdzie najpierw myśli się o mediach cyfrowych, a potem tradycyjnych. W efekcie nasze nowe reklamy będą się bardzo wyróżniały np. w telewizji, gdzie sposób realizacji reklam jest bardziej tradycyjny. Dodatkowo odwołując się w reklamach do codziennych sytuacji, w których zamawiają nasi klienci, chcemy pokazać potrzebę korzystania z PizzaPortal.pl i różnorodność oferty dostępnej dla każdego. Nasz portal do zamawiania jedzenia, który jako pierwszy w Polsce wyrósł w świecie online, a dziś oferuje klientom dostęp do blisko 4000 restauracji w całej Polsce, dzięki nowej komunikacji jeszcze bardziej wpisuje się w ten internetowy świat – komentuje Bartosz Sala, prezes PizzaPortal.pl.

Kampania obejmuje telewizję (wszystkie główne stacje oraz wybrane kanały tematyczne), internet (szeroko zakrojone działania na stronach internetowych) oraz social media.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 04.12.2018
Aktualizacja: 04.12.2018