Współpraca Nespresso i Restauracji Signature – harmonizacja kawy z deserami

Udostępnij nas na:
Mieszcząca się w H15 Boutique Hotel w Warszawie restauracja wprowadziła propozycję deserową pod nazwą „Harmonizacje Nespresso”. Do trzech deserów dobrano specjalne mieszanki kaw, serwowane w postaci lungo, ristretto lub espresso. Dzięki temu, w ciągu minionego kwartału (lipiec-wrzesień 2019) zainteresowanie deserami w restauracji Signature wzrosło o 28 proc. Hitem jest Tarta Pralinkowa serwowana z Espresso Origin Brasil.

Fine dining to kulinarna podróż zaczynająca się od znakomitej jakości produktów. To wspaniałe i pięknie podane jedzenie, które cieszy wszystkie zmysły. Najważniejszy jest smak i to on kryje tę najwyższą jakość, ale równie istotne są: umiejętności szefa kuchni i całego zespołu, sposób przyrządzenia i perfekcja wykonania. Fine dining jest jak orkiestra – wszystkie jej elementy muszą ze sobą idealnie współgrać.

Podobnie jest z kawą – urzeka przede wszystkim smakiem, aromatem, ale też formą i umiejętnością jej podania. W restauracjach fine diningowych jest doskonałym uzupełnieniem starannie przygotowanego menu. Tak jak ma to miejsce w warszawskiej Signature Restaurant.

Zarówno w naszej restauracji Signauture, jak i w hotelu H15, bardzo cenimy nietypowe projekty. Dlatego, gdy z Wojciechem Kilianem, Head Chefem Signature Restaurant, usłyszeliśmy o coffee pairingu, wiedzieliśmy, że to coś dla nas. Dzięki świetnej współpracy Coffee Ambasadora Nespresso – Ani Oleksak z naszym Pastry Chefem – Jakubem Nastałkiem, powstała pierwsza w Polsce idea połączenia kawy i deseru.  Odpowiednio dobraną i serwowaną kawą podkreślamy jego charakter, ale też tworzymy zupełnie nowe połączenia smakowe. Nasi goście już to doceniają i do nas wracają – mówi Marcin Mazur, dyrektor spółki zarządzającej restauracją, H15 Boutique Hotel & Signature Restaurant.

Z początkiem lata w menu restauracji Signature pojawiła się nowa propozycja deserów pod nazwą „Harmonizacje Nespresso”. Do trzech deserowych dań dobrano specjalne mieszanki kaw, które miały podkreślać ich charakter, wydobywać odpowiednie aromaty i harmonizować smaki. Ganasz czekoladowo-kokosowy jest serwowany z kawą Lungo Origin Guatemala, które razem tworzą wyrafinowane połączenie owoców tropikalnych i mlecznej czekolady, pozostawiając długie i przyjemne wspomnienie smaków. Ulubiona już przez gości Tarta Pralinowa, która zdobyła I miejsce w prestiżowym konkursie Wine & Food Noble Night w kategorii deser, jest podawana z Espresso Origin Brasil. Słodycz i gładkość kawy doskonale harmonizują się z chrupką i maślaną strukturą tarty z malinami, mleczną czekoladą i orzechami lasowymi. Od momentu wprowadzania coffee pairingu dla tego deseru jego sprzedaż wzrosła o 16 proc.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ / PAŹDZIERNIK 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Do Bezy Pavlova Coffee Ambassador Nespresso dobrała Ristretto Origin India. Wyrazisty charakter tej kawy z pikantnymi nutami goździków i czarnego pieprzu wspaniale kontrastuje z pełną słodyczy bezą. Degustowane razem tworzą bogate połączenie z wyjątkowo długim posmakiem kremu waniliowego, przypraw korzennych i soczystych owoców – mówi Anna Oleksak.

W ciągu trzeciego kwartału (lipiec-wrzesień 2019) całkowita sprzedaż deserów w restauracji Signature wzrosła o  28 proc. Hitem jest Tarta Pralinkowa serwowana z Espresso Origin Brasil. Połączenie tego deseru z odpowiednio dobraną kawą urozmaiciło menu restauracji, a jego sprzedaż w porównaniu do tego samego kwartału z ub. roku wzrosła aż o 16 proc. (porównanie okresów VII-IX 2019 do VII-IX 2018).

Od kiedy w karcie deserów Signature Restaurant – w lipcu br. – pojawiła się „Harmonizacja Nespresso”, odnotowano wyraźny wzrost sprzedaży wszystkich deserów. Zainteresowanie gości wspomnianymi pairingami stanowi 31,25 proc. całości sprzedaży deserów w trzecim kwartale br.

Cieszymy się, że już po trzech miesiącach od wprowadzenia „Harmonizacji Nespresso” w Signature Restaurant widoczne są pierwsze efekty. Od początku wierzyliśmy w ten projekt, a popularność deserów serwowanych razem z naszą kawą tylko potwierdza, że warto w niego inwestować. Nespresso jest partnerem w budowaniu wyjątkowych doświadczeń gości. Mam nadzieję, że do grona naszych partnerskich restauracji będą dołączać kolejne – mówi Iwona Żelazna, B2B Marketing Manager, Nestle Nespresso.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.