Co z gastronomią w centrach handlowych?

Udostępnij artykuł
W wyniku kolejnego etapu odmrażania polskiej gospodarki, od 4 maja ponownie można wybrać się na zakupy do galerii. Ministerstwo Rozwoju i Główny Inspektorat Sanitarny przygotowały rekomendacje, które pozwolą zachować środki ostrożności. Czy dotyczą one także food courtów?

Mimo otwarcia centrów handlowych, skorzystanie z oferty gastronomicznej nadal nie będzie możliwe, chyba że klienci będą zainteresowani opcją na wynos.

Według wytycznych zamieszczonych na stronie www.gov.pl obowiązkowe jest wydzielenie strefy gastronomicznej widoczną, fizyczna barierą oraz ograniczenie liczby klientów na tym obszarze – na jedną osobę powinno przypadać minimum 15 mkw. Należy również zachować szczególną dyscyplinę, jeśli chodzi o utrzymanie dwumetrowej odległości pomiędzy osobami stojącymi w kolejce, poprzez zastosowanie widocznych wskazówek (naklejki na podłodze lub stojące znaki). Na obecnym etapie w strefie gastronomicznej jest możliwe kupowanie żywności wyłącznie na wynos i w ramach dostaw. Dania nie mogą być spożywane na miejscu, w galerii, na ulicy.

Co ważne, w fazie, w której zostaną otwarte strefy gastronomiczne, będzie możliwość spożywania posiłków na miejscu, z dodatkowymi obostrzeniami. Wówczas maksymalnie jedna osoba będzie mogła siedzieć przy jednym stoliku (nie dotyczy to rodzin), chyba, że jego wielkość umożliwia zachowanie min. dwóch metrów odległości między osobami. Również w takiej odległości będą musiały zostać rozstawione stoliki, przy których osoby/grupy będą spożywały posiłek. Obiekty gastronomiczne znajdujące się na terenie galerii handlowej są objęte zasadami wskazanymi w protokole dotyczącym restauracji. Przypomnijmy, że przywrócenie możliwości spożywania posiłków na miejscu, w lokalu gastronomicznym, przewidziana jest na trzeci etap znoszenia obostrzeń. Jego data nadal jest nieznana.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – MARZEC 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 05.05.2020
Aktualizacja: 05.05.2020