IKEA zaprasza na Dzień Klopsika

Udostępnij artykuł

W restauracji już prawie co 4 osoba wybiera klopsiki wegańskie lub wegetariańskie o mniejszym wpływie na środowisko. Ślad ekologiczny nowych klopsików wynosi zaledwie 4 proc. klasycznej, mięsnej wersji. Przypadający na 23 sierpnia Dzień Klopsika pozwoli przybliżyć kultowy smak jeszcze bardziej.

Świętujemy Dzień Klopsika

IKEA w sierpniu 2020 roku wprowadziła do oferty gastronomicznej roślinne klopsiki. Jest to alternatywa dla klasycznych, mięsnych klopsików (wołowo-wieprzowych, drobiowych, z łososia i dorsza). Przysmaki o nazwie HUVUDROLL w wersji roślinnej mają ten sam smak, wygląd i soczystość, jak klopsiki mięsne. Jednak są wykonane z białka grochu, owsa, ziemniaków, cebuli i jabłka. W warzywnych natomiast znajdziemy kawałki ciecierzycy, marchewki, papryki, kukurydzy i jarmużu.

O ich popularności świadczą także liczby. W restauracji już prawie co czwarta osoba wybiera klopsiki wegańskie lub wegetariańskie o mniejszym wpływie na środowisko. Ślad ekologiczny nowych klopsików wynosi zaledwie 4 proc. klasycznej, mięsnej wersji. Natomiast w Sklepiku Szwedzkim przyjaźniejsze planecie alternatywy do przygotowania w domu preferuje łącznie 36 proc. kupujących. W zeszłym roku udział roślinnych i warzywnych klopsików wyniósł łącznie 33 proc. w całkowitej liczbie klopsików zakupionych w Sklepikach Szwedzkich i Restauracjach IKEA.

Rynek Gastronomiczny w Polsce – RAPORT 2022
>> Kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

IKEA zachęca do spróbowania oferty i przyjścia do Restauracji w większym gronie bliskich. Dlatego wychodzi z propozycją oraz w dniach 22-26 sierpnia 2022r. oferuje swoim klientom promocję aż -50 proc. na drugi zestaw klopsików 8szt.

Dzień Klopsika to unikalne święto – w Szwecji köttbullar (mięsne bułeczki) pojawiają się nie tylko na tradycyjnych stołach, ale także w kulturze. W tym roku IKEA w komunikacji wizualnej tego wyjątkowego dnia bazuje na tradycyjnych szwedzkich malowidłach ludowych. Obrazy z Dalarny są częścią historii szwedzkiej sztuki ludowej. Dawniej symetryczne, kwiatowe dekoracje były malowane na ścianach i meblach. Obecnie IKEA w tradycyjne wzory wpisała grafikę klopsików oraz logo marki, co ciekawie łączy się z jej historią i pochodzeniem.

Dobre dla Ciebie, dobre dla planety

IKEA od wielu lat promuje i inspiruje do bardziej zrównoważonego trybu życia. W wielu kampaniach nawiązywała do tematów ekologii, niemarnowania jedzenia czy diety przyjaznej dla planety. Marka chce zachęcać klientów i odpowiadać na ich potrzeby. Jednocześnie dbając również o to, aby produkty, z których przygotowywane są posiłki były świeże i jakościowe. Tylko wtedy danie może być pełnowartościowe i smaczne. W ramach strategii zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive, oferowane produkty są zgodne z obecnymi trendami i wymogami w zakresie zdrowego żywienia. Liczba osób, które sięgają chętnie po produkty oparte na roślinnych składnikach rośnie. W IKEA znaleźć można m.in. wege hot dogi czy wegańskie lody truskawkowe.

Marka jest świadoma, iż rocznie serwuje miliony posiłków swoim klientom. Dlatego dba o to, aby w produkcji wykorzystywać zrównoważone produkty i składniki organiczne. Miejsca, z których je pozyskuje były certyfikowane i uznane za wiarygodne. W czekoladzie MÖRK znajduje się kakao z certyfikatem UTZ – gwarancja standardów zrównoważonej uprawy i dobrych warunków pracy. Tym samym certyfikatem pochwalić się może m.in. kawa PÅTÅR. Z kolei pulpety z łososia i dorsza spełniają globalne standardy ASC odnośnie zrównoważonej hodowli owoców morza, a także globalne standardy MSC odnośnie zrównoważonego rozwoju – tak jak śledzie SILL DILL czy krewetki SJÖRAPPORT.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 17.08.2022
Aktualizacja: 17.08.2022