Jak będą wyglądać piwne domy Palikota w Tenczynku?

Udostępnij artykuł
Obiekty o powierzchni ponad 100 mkw. wyposażone w krany z piwem powstaną na terenach browaru. Inwestorem jest spółka zarządzana przez Janusza Palikota. Wartość inwestycji wyniesie ok. 1,5 mln zł. Za projekt odpowiada pracownia Team, która zaprojektowała też Tap Room Tenczyńskiej Okovity. W pierwszym etapie zaplanowano cztery domy. Oddanie budynków do użytku nastąpi w 2022 roku.

Tego typu domy piwne powstały już w Skandynawii, ale w Polsce jako pierwsi mierzymy się z takim projektem. To będzie idealne miejsce dla smakoszy, którzy cenią smak niefiltrowanego i niepasteryzowanego piwa. W każdym domu będą krany z podłączeniem do tanków z wybranymi przez Klienta produktami Browaru Tenczynek– tłumaczy Janusz Palikot, prezes Browaru Tenczynek. 

Inwestorem domów piwnych jest Manufaktura Piwa, Wódki i Wina, której prezesem jest Janusz Palikot. Koszty inwestycji pokryje spółka ze środków własnych, jednak zysk z ich sprzedaży zostanie wypłacony w ramach dywidendy dla inwestorów, którzy w ramach kampanii crowdfundingowej promowanej na platformie Crowdway.pl obejmą akcje spółki Tenczynek Bezalkoholowe.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Architektura przemysłowa

Domy piwne powstaną w części północnej terenu należącego do Browaru Tenczynek, w otoczeniu Tenczyńskiego Parku Krajobrazowego. Zaprojektowano prostą, tradycyjną, przyjazną dla krajobrazu formę, wpisującą się w południowe zbocze wzgórza, u podnóża którego rozciągają się zabudowania tenczyneckiego browaru. Układ urbanistyczny będzie zharmonizowany z otaczającą przyrodą.

Przestronne wnętrza budynków otworzą się dużymi przeszklonymi szczytami na zespół zabudowań browaru na pierwszym planie i ponad jego dachami na panoramę Tenczynka. Każdy dom ma powierzchnię 100 mkw., w tym sypialnia, kuchnia, łazienka i salon z dostępem do piwnych kranów. Za projekt odpowiada Pracownia architektoniczna Team z Buska-Zdroju, która projektuje obiekty sportowe i rekreacyjne, przemysłowe, budynki użyteczności publicznej i budynki mieszkalne w całej Polsce.

Układ funkcjonalny domków pozwoli na wygodne spędzanie czasu podczas krótkich i długoterminowych pobytów. Wygląd zewnętrzny oraz wystrój wnętrz budynków nawiązywać będzie do tradycyjnych, a jakże współczesnych rozwiązań materiałowych, surowych i jednocześnie ciepłych, jak drewno, kamień, beton czy cegła. Nowoczesne elementy wyposażenia wnętrz uzupełnione zostaną formami czeskich mebli stanowiącymi oryginalne osiągnięcia designu z epoki lat 50-60 dwudziestego wieku – tłumaczy Wojciech Kurzeja, architekt Team.

Deweloperka z pianką

Na początku marca podczas konferencji prasowej Janusz Palikot ogłosił powstanie nowej spółki Tenczynek Bezalkoholowe i rozpoczęcie kampanii crowdfundinowej promowanej na platformie Crowdway.pl. Zaledwie po 6 dniach od startu zbiórki prawie 170 akcjonariuszy zainwestowało w akcje ponad 460 tys. zł. Celem kampanii jest pozyskanie do 4,17 mln zł na rozwój biznesu Tenczynek Bezalkoholowe – spółka ma zajmować się całkowitą dealkoholizacją piw Browaru Tenczynek i krajowych browarów kraftowych, a także inwestycjami we wspomniane domy piwne.

W przypadku wynajmu wprowadzane będą dziennie stawki pobytu, a jeśli chodzi o zakup to cena wyniesie 12 tys. zł za mkw. Z kolei za piwo będzie się płacić zgodnie z licznikiem przypominającym wodomierz. Co ważne, jednorazowy zysk ze sprzedaży domów zostanie wliczony do pierwszej dywidendy akcjonariuszy spółki Tenczynek Bezalkoholowe, którą planujemy wypłacić w 2022 roku – dodaje Janusz Palikot.
Sprzedaż domów ruszy w 2022 roku.

Szczegółowe informacje o zbiórce crowdfundingowej na: https://tenczynek-bezalkoholowe.pl/ oraz. www.crowdway.pl.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 10.03.2020
Aktualizacja: 11.03.2020