Kiedy woda z kranu generuje zyski a kiedy straty w gastronomii?

Ekspres do kawy, piec konwekcyjno-parowy, parowar, zmywarka – to urządzenia w kuchni restauracyjnej podłączone do wody wodociągowej. Aby urządzenia te działały zgodnie ze swoim przeznaczeniem konieczne jest podgrzewanie wody. Jeśli dodatkowo woda jest bardzo twarda, kamień szybko zacznie osadzać się na elementach grzewczych. Konsekwencją będą gorsze parametry funkcjonowania urządzenia, co w najmniej optymistycznym wypadku może doprowadzić do  awarii. 

Nieprawidłowo działające urządzenie to gorsza jakość przygotowywanych napojów i potraw, niezadowolenie klientów i personelu, nadmierne zużycie półproduktów i energii. Awaria w rezultacie oznacza wstrzymanie sprzedaży i dodatkowe koszty naprawy.  Jeśli uszkodzeniu ulegnie nowo zakupione  (zazwyczaj drogie) urządzenie – gwarancja może nie obejmować napraw. Mogą być one spowodowane brakiem zabezpieczenia urządzenia przed działaniem twardej wody.

Jak nie narażać się na straty?

Konieczne jest  wykorzystywanie wody o określonych parametrach, która będzie odpowiednia  dla prawidłowego funkcjonowania urządzeń.  W tym celu stosuje się zmiękczacze wody. Ich działanie ograniczone jest tylko do zmniejszania twardości wody lub filtry oferujące wielostopniową filtrację, które dodatkowo zapewniają odpowiedni smak i wygląd wyrobów końcowych. 

W ofercie BRITA znajdują się filtry łączące w sobie filtrację mechaniczną, zmiękczanie wody oraz redukcję jej niepożądanego smaku i zapachu wynikającego m.in. z obecności chloru w wodzie kranowej.

Filtracja jest kosztem dla restauracji, ale również zabezpieczeniem przed ewentualnymi stratami.  Użytkowanie filtrów BRITA nie sprawia problemów, bowiem montaż i ich wymiana jest bardzo prosta. Warto wzorować się na biznesie ekspresów do kawy, który od wielu lat efektywnie korzysta z zalet filtracji.

Piece konwekcyjno-parowe to drugi rodzaj urządzeń, dla których BRITA przygotowała specjalne filtry PURITY Steam. Szczegółowy opis filtrów znajduje się  w artykule TUTAJ. Zachęcamy do zastanowienia się, czy lepiej zapobiegać awariom, czy ryzykować ze wstrzymaniem sprzedaży czy narażaniem się na większe koszty.

Tekst powstał we współpracy z marką BRITA.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać
się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.