Kompania Piwowarska rozda napoje i przekaże prawie 78 tys. zł na pomoc służbie zdrowia

Udostępnij artykuł
W dobie koronawirusa wiele firm i marek modyfikuje swoje aktywności skupiając się na tym, co obecnie najważniejsze – wsparciu służby zdrowia w walce z epidemią. Pracownicy Kompanii Piwowarskiej po raz kolejny przekonują, że pomoc mogą nieść wszyscy. Tym razem wykazali się inicjatywą, przekładającą się na konkretną pomoc – rzeczową i finansową.

Do pracowników służby zdrowia oraz innych służb ratunkowych i organizacji non-profit, w tym m.in. Banku Żywności w miastach, w których znajdują się browary Kompanii Piwowarskiej, trafi łącznie niemal 260 tysięcy puszek napoju bezalkoholowego B-life.

Historia zaczęła się pod koniec marca. W mojej miejscowości organizowana była zbiórka produktów pierwszej potrzeby dla szpitali, a w radiu leciała piosenka „Moja i Twoja Nadzieja” grupy Hey. Coś zaświtało! Stwierdziłem, że na pewno mogę zrobić coś więcej niż kupno paru butelek z wodą. Zaproponowałem, żeby przekazać część zapasu napoju bezalkoholowego Kompanii Piwowarskiej na ten cel – podsumowuje ideę pomocy jej autor, Mariusz Grajek, menedżer ds. planowania aktywności komercyjnych.

Dzięki zaangażowaniu pracowników Kompanii Piwowarskiej, z kilkunastu palet tego samego napoju bezalkoholowego, który trafił do Banku Żywności, trzy z nich przeznaczono także dla strażaków walczących z pożarem Biebrzańskiego Parku Narodowego. Pierwsze transporty napoju już trafiły do wspieranych przez KP organizacji z Poznania i Białegostoku, a kolejne dotrą wkrótce do Tychów.

Do potrzebujących trafi też wsparcie finansowe od pracowników. Zainspirowani przykładem marki Lech, która przekazała na Fundusz Interwencyjny 500 tys. złotych, zainicjowali zbiórkę indywidualną, dzięki której łącznie blisko 39 tys. złotych odliczone od najbliższego wynagrodzenia przekazane zostanie na Fundusz Interwencyjny WOŚP. Oprócz wpłat indywidualnych, dwa zespoły zdecydowały się zrezygnować ze swoich nagród w wewnętrznych programach uznaniowych przekazując je także na ten cel. Ponieważ kwota zadeklarowane przez pracowników zostanie podwojona przez pracodawców, to łącznie, do Funduszu Interwencyjnego trafi zatem niemal aż 78 tysięcy złotych.

W myśl zasady: wszystkie ręce na pokład, pracownice poznańskiego laboratorium w Lech Browary Wielkopolski zorganizowały też szycie maseczek wielorazowego użytku dla pracowników browaru i do dzielenia się z innymi potrzebującymi. Stawiają przy tym na recycling, dając drugie życie nieużywanym już koszulom, sukienkom czy pościeli.

Pracownicy Kompanii Piwowarskiej znani są z wielkich serc dla innych. Ich inicjatywy dostrzeżono w tegorocznym, największym w Polsce przeglądzie działań CSR, czyli w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”. Kapituła wyróżniła działania na rzecz Hospicjum Palium oraz program Postaw na Ruch – promujący aktywne i zdrowe podejście do życia oraz wspierający organizacje społeczne. Doceniono również zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej – w tym obszarze wymieniono współpracę z podmiotami ekonomii społecznej, w których Kompania Piwowarska, np. zamawia szycie toreb ze swoich banerów.

Od początku epidemii koronawirusa, cały zespół Kompanii Piwowarskiej nie ustaje w wysiłkach mających na celu wsparcie potrzebujących. Lech – główny sponsor Festiwalu Pol’and’Rock – wspiera Fundusz Interwencyjny WOŚP, będąc związanym z WOŚP od kilku lat. Lech Pils, marka regionalna Kompanii Piwowarskiej i główny sponsor klubu Lech Poznań – przekazał środki na inicjatywę fanów klubu, dzięki której do wielkopolskich szpitali i placówek medycznych dotarły potrzebne materiały.

Do pozostania w domu (#zostanwdomu) i zadbania tym samym o siebie i bliskich zachęcają także inne marki lidera rynku piwnego w Polsce. Tyskie pokazuje jak można przechodzić na Ty bez kontaktu bezpośredniego. Ponadto, mając swoje korzenie na Śląsku, wspiera szpital w rodzimych. Captain Jack organizuje zaś ONLINE’ÓWKI, czyli imprezy online we własnym domu, w towarzystwie przyjaciół połączonych dzięki sieci.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 05.05.2020
Aktualizacja: 05.05.2020