XVIII Food Business Forum 2020 za nami!

Pierwsze w Polsce po lockdownie, a zarazem najważniejsze w naszym kraju spotkanie branży gastronomicznej z ogromnym powodzeniem odbyło się 7 września w Sheraton Grand Warsaw. Nowe przyjaźnie branżowe i biznesowe, wymiana doświadczeń i wzajemnego wsparcia oraz sprawdzonych sposobów na przetrwanie w tym niezwykłym dla branży momencie, pozostaną z pewnością na długo. Dziękujemy Państwu, że okazaliście nam wielkie zaufanie tak licznie przybywając na spotkanie restauratorów, sieci gastronomicznych, kupców oraz dostawców HoReCa. Do zobaczenia najpóźniej za rok lub podczas najważniejszego w Polsce spotkania hotelarzy XV FORUM PROFIT HOTEL 2020, które odbędzie się tradycyjnie w grudniu!
Rafał Madyński prezes zarządu BROG B2B otworzył XVIII Forum Rynku Gastronomicznego FOOD BUSINESS FORUM 2020 rozpoczynając od specjalnych podziękowań dla wszystkich Uczestników tegorocznego wydarzenia.

Pierwszy panel dyskusyjny pt. GASTRONOMIA W SZACHU – BILANS STRAT, WERYFIKACJA POTENCJAŁU, NOWA STRATEGIA poprzedziły dwa wystąpienia. Pierwsze przygotował Szymon Mordasiewicz, Commercial Directora GfK, a drugie Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Agencji badawczej Inquiry. W dyskusji wzięli udział: Jerzy Jakubiak, Country Manager MAX Premium Burgers, Marcin Kręglicki, współwłaściciel Kregliccy Restauracje i Catering (m.in. Opasły Tom, El Popo, Meltemi, Chianti, Santorini), Piotr Niemiec, prezes Gastromall Group i Bartosz Pęczalski, prezydent KFC Polska AmRest. Blok zakończyło wystąpienie Justyny Adamczyk, redaktor naczelnej Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska, Managing Partnera reCOVER.

Drugi panel PRZEPIS NA RZECZYWISTOŚĆ – OPTYMALIZACJA A REGULACJE, PRIORYTETY I KIERUNKI poprowadził Marcin Zawadzki, prezes Związku Pracodawców Hoteli, Restauracji Cateringu. W dyskusji wzięli udział: Szymon Adamczuk, CEO North Food, Monika Bentkowska, HR Director Central Europe & Poland, Country President Poland Sodexo, Łukasz Błażejewski, dyrektor generalny 7 Street, Łukasz Mrowiński, prezes zarządu Etno Cafe, Daniel Pawełek, właściciel restauracji Butchery and Wine, Brasserie Warszawska, Kieliszki na Próżniej, Rozbrat 20, Koneser Grill, Maciej Żakowski, współwłaściciel ORZO People-Music-Nature, właściciel agencji Planoia. Blok rozpoczęły dwie prezentacje: “Nowa rzeczywistość w gastronomii. Goście i restauratorzy o epidemii”, którą wygłosiły Dominika Telega-Bałdyga, Marketing & Partnership Director i Marta Wysocka, Relations Manager Restaurant Club oraz “Zamień straty na przychody i ogranicz negatywny wpływ na środowisko” Alicji Jagodzińskiej, Key Account Managera Too Good To Go. Swoje wystąpienie zaprezentował również Krzysztof Szafrański z firmy Diversey Polska na temat kampanii “Biała Lilia”.

W trzecim bloku IDEAŁY A REALIA – TRANSFORMACJA, NOWE TRENDY I OCZEKIWANIA wzięli udział: Anna Chylewska, dyrektor operacyjny-wykonawczy Maczfit Foods, Tadeusz Muller, twórca marek gastronomicznych Make Me Food, współwłaściciel ORZO People-Music-Nature, Maciej Otrębski, strategic partnerships manager RoślinnieJemy, Aleksander Pałka, Business Development Director AmRest (zaangażowany w testowanie i rozwój konceptu „shadow kitchens”), Piotr Popiński, właściciel restauracji Elixir by Dom Wódki, Folk Gospoda, Oberża pod Czerwonym Wieprzem, cocktail bar The Roots, Marek Rogala, Co-founder & CEO Charlie Food & Friends, Charlie Door Delivery, Paweł Światczyński, CEO Restaurant Week. Przed dyskusjami swoje wystąpienia zaprezentowali: Małgorzata Drząszcz, dyrektor i współwłaścicielka Poland In Your Pocket (“Pokaż się “od kuchni”! Budowanie relacji z gościem. Przykłady z Polski i ze świata”) oraz Honorata Jarocka, senior food and drink analyst Mintel (“Jaka przyszłość czeka trend roślinny w postpandemicznej rzeczywistości?”).

Ostatni blok RIPOSTA NA KRYZYS – PROJEKTY, KREATYWNE ROZWIĄZANIA, RELACJE, EFEKTYWNY MARKETING był związany z branżą sweets & coffee, a dyskusję poprowadził Krzysztof Kaliciński, ekspert rynku, konsultant, Founder & Owner BlackBoard Management & Consulting. Prezentację wprowadzającą wygłosił Marcin Potkański, właściciel Mitte – chleb i kawa (“Mój przyjaciel Lockdown. Jak uruchomiłem sprzedaż online?”). Panelistami byli: Bartłomiej Rychcik, współwłaściciel Bakery Wilanów, Nowakowski Gorąco Polecam, Mateusz Sielecki, President Starbucks CE AmRest, Wojciech Skoczylas, Retail Director Costa Poland & Latvia, Marcin Zalewski, właściciel White Bear Coffee, Mobilny Barista.

W imieniu własnym i całego zespołu BROG B2B chcę podziękować z udział w XVIII Food Business Forum 2020. Jest mi niezmierne miło, że uczestnicy tak licznie pojawili się na wydarzeniu oraz wzięli udział w panelach dyskusyjnych i spotkaniach z dostawcami. Jestem dumna z całego naszego zespołu, że mimo wielu przeciwności spowodowanych pandemią, dołożył wszelkich starań, by konferencja już po raz 18. mogła odbyć się w niezmienionej formule. Frekwencja świadczy o tym, że była to dobra, warta wysiłku decyzja. Państwo także byliście spragnieni rozmów, spotkań, wymiany pomysłów. Zapewniam, że będziemy dokładać wszelkich starań, aby każda z edycji była jeszcze bardziej wartościowa pod względem merytorycznym, a jej organizacja przebiegała wyłącznie na najwyższym poziomie – mówi Milena Kaszuba-Janus, redaktor naczelna Nowości Gastronomicznych, redaktor Horecanet.pl i Sweets & Coffee.

Forum Rynku Gastronomicznego już po raz ósmy towarzyszyły spotkania w naszej autorskiej formule Bussines Speed Dating. To serie indywidualnych rozmów biznesowych dostawców z osobami bezpośrednio odpowiedzialnymi za zakupy u największych odbiorców. Te rozmowy – dające realną szansę na KONTRAKTU ROKU – odbyły się równocześnie z konferencją w specjalnie przystosowanej do tego sali.

Zwieńczeniem Forum była gala rozdania nagród EDYCJI SPECJALNEJ FOOD BUSINESS AWARDS 2020 oraz SUPPLIER OF THE YEAR 2020 wraz z uroczystą kolacją. ​Miano najlepszych dostawców zyskali: Monini, Bracia Sadownicy i Foodsi.

Znamy zwycięzców
>> SUPPLIER OF THE YEAR 2020! <<

Po raz dziewiąty wyróżniliśmy najlepsze lokale i inicjatywy gastronomiczne w konkursie Food Business Awards 2020. W tym roku zrezygnowaliśmy z klasycznych kategorii konkursowych oraz podjęliśmy decyzję, że wobec działań podejmowanych przez restauratorów, ich ogromnego wsparcia dla potrzebujących, a także niesamowitego zaangażowania, kreatywności czy wręcz rozwoju podczas walki o przetrwanie wygranymi są wszyscy. W żaden sposób nie udałoby nam się wybrać najlepszych spośród tak wspaniałego grona. W związku z tym, każdy ze zgłoszonych lokali lub inicjatyw został tegorocznym zwycięzcą!

FOOD BUSINESS AWARDS 2020
>> przyznane! <<

Organizator: BROG B2B – MEDIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI wydawca m.in. czasopism: Świat HoteliNowości GastronomiczneSweets & CoffeeStacja Benzynowa & Convenience Store; portali: www.horecanet.pl, www.petrolnet.pl, oraz organizator Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum, Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee, a także Forum Rynku Stacji Paliw PetroTrend.

Kontakt – BROG B2B
Milena Kaszuba-Janus
redaktor naczelna Nowości Gastronomicznych
664 463 066
m.kaszuba@brogb2b.pl

Zbigniew Pąk, dyrektor sprzedaży
664 463 083
z.pak@brogb2b.pl

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.