Artur Bieńkowski, McDonald’s: Współpracujemy z 47 polskimi firmami

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Postępujące zmiany klimatyczne, za którymi podążają trendy konsumenckie i legislacyjne w Polsce i UE, wyznaczają bardzo jasny kierunek rozwoju w sektorze rolno-spożywczym. Jest nim zrównoważone rolnictwo i produkcja żywności z ograniczonym wpływem na środowisko – mówi Artur Bieńkowski, Supply Chain Director, Poland, Czech & Slovakia McDonald’s w wypowiedzi przygotowanej na potrzeby publikacji Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2022.

Wspólnie z naszymi dostawcami – polskimi firmami rolno-spożywczymi, już od kilku lat wdrażamy w życie zasady zrównoważonego rozwoju. Jako przykład mogą posłużyć technologie precyzyjnych upraw zastosowane przez dostawcę warzyw – firmę Green Factory z Niepruszewa pod Poznaniem czy rozwiązania wdrożone przez Farm Frites Poland w fabryce frytek w Lęborku, które zakładają wykorzystanie odpadów produkcyjnych w biogazowniach.

Ważnym elementem jest wdrażanie strategii zrównoważonej hodowli wołowiny. McDonald’s bowiem jest kluczowym odbiorcą tego mięsa i ważnym partnerem polskich rolników. Dlatego też wspólnie z branżą powołaliśmy Platformę ds. Zrów­noważonej Hodowli Wołowiny, której celem jest wypracowanie i wdrożenie standardów hodowli ograniczającej emisję CO2, redukcję antybiotyków oraz dobrostan zwierząt. Udostępniamy również platformę szkoleniową, gdzie rolnicy i hodowcy mogą poznać dobre praktyki. Wspólnie z dostawcą mięsa – OSI Food Solutions – dokonaliśmy audytu w po­nad 20 tysiącach gospodarstw w celu sprawdzenia zastosowania odpowiednich standardów hodowli.

Pandemia koronawirusa delikatnie spowolniła wprowadzanie zrównoważonych rozwiązań, ale według nas jest to najważniejszy i bardzo słuszny kierunek rozwoju, którego nie da się zatrzymać. Wspólnie z naszymi dostawcami podążamy w tym właśnie, zielonym kierunku.

Dostawcy to jeden z trzech filarów działalności McDonald’s

Obecnie współpracujemy z 47 polskimi firmami, głównie z sektora rolno-spożywczego. Oczywiście bazujemy na trendach konsumenckich, odpowiadamy na potrzeby naszych gości, często wyprzedzamy ich oczekiwania. Jednakże wierząc w wartość długoletniej współpracy, wypracowujemy nowe rozwiązania głównie z partnerami, z którymi już łączą nas relacje biznesowe.

Obecnie współpracujemy przede wszystkim z firmami zlokalizowanymi w Polsce. Bez produktów nie byłoby naszych kultowych burgerów oraz złocistych, chrupiących frytek. W gronie naszych dostawców znajdują się firmy, tj. Farm Frites Poland z Lęborka, OSI Food Solutions Poland z Ostródy, Aryzta z Grodziska Mazowieckiego. Także Green Factory z Niepruszewa czy Eisberg Polska z Legnicy. Część z nich, zaczynając współpracę z McDonald’s, była małymi, rodzinnymi przedsiębiorstwami. Dziś to liderzy w swoich kategoriach, którzy podbijają nie tylko rynek krajowy, ale…Pełną treść komentarza publikujemy w Rynku Dostawców HoReCa – RAPORT 2022.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 16.03.2022
Aktualizacja: 12.01.2023